Photocon
Aktiv medlem
Till annan tidigare postare. Om säljmarknaden enbart skulle bli för betalande medlemmar kommer nog denna tyvärr snabbt dö ut. Gratismarknader har svårt nog att hålla sig vid liv.
Dessutom så är ju inte en betalande medlem på något vis någon garanti. Om det som du säger kostar en skitsumma så tvekar nog inte bedragaren på att betala denna för att försöka lura någon, om det fortfarande då är en marknad värd att luras på.
Kika bara på blocket, där finns många bedragare fast det kostar ganska dyra pengar att annonsera.
Nog så riktigt ang Blocket. Men det finns en skillnad. Jag tvekar inte att handla av eller sälja till personer som varit aktiva medlemmar på FS sedan en tid och har lagt upp bilder, deltagit i forum etc. Det är i alla fall en hyfsad garanti. En aktiv medlem som ofta är inne på FS skulle nog märka rätt kvickt vid inloggning om kontot är kapat. Skulle ju låsa sig vid inloggning om kaparen är inne samtidigt. Dessutom skulle det komma upp i annonshistorik.
Sedan kan jag inte begripa varför det finns så många ickebetalande medlemmar på FS. Om fotograferingen är en stor hobby så är ett bronsmedlemsskap billigt.
Köp/Sälj gratistjänst???? Jag vill nog påstå att även den till viss del finansieras av betalande FS-medlemmar.
//Lennart