Har använt paypal och payson själv utan trubbel what so ever. Filtreringen vad gäller bluff sker före det stadiet. Betalningen är det minsta problemet enligt mig.
Blocketpaketet tycker jag är strålande! Skönare som köpare - men det är det ju ALLTID
Att folk vill träffas på café eller annan offentlig plats,, vad är fel eller suspekt med detta??
Det är ju i skydd av offentligheten som det är extra gott att slå sig ner i lugn och ro.
Jag har blivit ombedd att hoppa in i bilar för att "göra upp" och DET däremot är ju som att sätta sig med stålar i fickan rätt bakom bovens låsta dörrar - totalt vansinne. Men jag skall säga att jag har gjort denna typen av uppgörelse 2ggr och det har gått bra - men jag har varit noga innan det har skett.
Det finns alltid risker. Vem vet.. den som köper en pryl kontant av dig på stan kan ju ha en rånarpolare bakom nästa hörn som tar tillfället i akt då han/hon vet om att Den personen har 20k i fickan.
Jag har genomfört en hel hög med privataffärer och det bästa är alltid om man har samma bank.. sitter vid en bärbar pc och överför direkt.. pengarna syns inte i näven och pengarna landar där de skall.
Om pengar/pryl har växlats kontant så har jag nyttjat offentligheten till max. Det är smidigt att flyta in i vimlet på Nordstan
/N
Ps, Mattssons foto behöver väl inte sitta på caféer och göra upp.. Förövrigt Sveriges Bästa handlare!!!