Annons

Bedragare på Blocket/Tradera m.fl.

Annonser med väldigt lågt pris. Jag skulle gärna ha ett Canon EF 16-35/2,8 II och 6500 är ju onekligen ett bra pris men jag tror jag avstår....

Det tror jag du gör alldeles rätt i.. Det verkar vara en seriös säljare som fått sitt konto kapat. Resten av grejorna till salu är ju mest loppisprylar. Du kan ju alltid kolla om det går bra att hämta på plats :)
 
Förmodligen en FED 1 (ФЭД 1). Helt OK kamera, men knappast värd att betala en tusenlapp för.

Det finns för övrigt en lite billigare (än så länge), och lite snyggare, Luftwaffe-Leica-kopia här.
 
7d, objektiv, blixt - 5000kr?

Canon EOS 7D, 18 megapixels, 15-85 x optisk zoom
Läser man vidare står det:

"Digital-kamera Canon EOS 7D, DS126251, DC 8,1 V med objektiv: Canon bildstabilisator EFS 18-200 mm och blixt: Canon Speedlight 580 EX II, skärmskydd för Canon 7D. Säljs tillsammans. FOTO ryggsäck allt är som nytt användits mycket få gånger. Nypris CA 20.000

Krav när du köper mina auktioner:

1. Betalning sker omgående efter avslutad auktion via banköverföring, kan du inte betala omgående så köp ej!
2. Du som köpare är snabb och smidig att ha & göra med.
3. Dessa ska respekteras, annars lämnas negativt omdöme."

Här är länken till AUKTIONEN.
 
Canon EOS 7D, 18 megapixels, 15-85 x optisk zoom
Läser man vidare står det:

"Digital-kamera Canon EOS 7D, DS126251, DC 8,1 V med objektiv: Canon bildstabilisator EFS 18-200 mm och blixt: Canon Speedlight 580 EX II, skärmskydd för Canon 7D. Säljs tillsammans. FOTO ryggsäck allt är som nytt användits mycket få gånger. Nypris CA 20.000

Krav när du köper mina auktioner:

1. Betalning sker omgående efter avslutad auktion via banköverföring, kan du inte betala omgående så köp ej!
2. Du som köpare är snabb och smidig att ha & göra med.
3. Dessa ska respekteras, annars lämnas negativt omdöme."

Här är länken till AUKTIONEN.

Verkar vara lite långt pris. Själv köper jag aldrig begagnat om priset är lägre än normalt! :)
 
Canon EOS 7D, 18 megapixels, 15-85 x optisk zoom
Läser man vidare står det:

"Digital-kamera Canon EOS 7D, DS126251, DC 8,1 V med objektiv: Canon bildstabilisator EFS 18-200 mm och blixt: Canon Speedlight 580 EX II, skärmskydd för Canon 7D. Säljs tillsammans. FOTO ryggsäck allt är som nytt användits mycket få gånger. Nypris CA 20.000

Krav när du köper mina auktioner:

1. Betalning sker omgående efter avslutad auktion via banköverföring, kan du inte betala omgående så köp ej!
2. Du som köpare är snabb och smidig att ha & göra med.
3. Dessa ska respekteras, annars lämnas negativt omdöme."

Här är länken till AUKTIONEN.

Sista bilden visar väl inte ens en 7D :)
 
Annonsören kanske hittade någon / några som direkt uppfyllde den första punkten på hans kravlista, och sedan drog han / hon ...
.
 
Jag har hittat ett par annonser här på Fotosidan som jag är intresserade av men de röda informationsfälten angående bedrägeriförsök gör mig minst sagt lite nojig.

Det som gör mig fundersam är att säljaren varit medlem sen December men har ingen aktivitet på fotosidan mer än 5 annonser varav 3 nuvarande. Inga grova pengar det handlar om men är ändå inga pengar jag vill förlora.

Vad tror ni, gör jag en höna av en fjäder?

En av annonserna: http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=198427
 
5D Mk III inkl. 24-105 4L

Fick detta svaret på en blocket annons:

Hejsan.


Ursäkta för det sena svaret, jag har haft begränsad åtkomst till min e-post.

Jag vill tacka för att du visat intresse för min Canon 5D Mark III Kit , tyvärr är det så att jag fått åkamed jobbet till Gotland och kommer tillbaka om 2 veckor. Jag tänkte precis ta bort annonsen då jag tänkte sälja den här i Visby istället, men om intresse finns kvar så kan jag skicka den med säker betaltjänst. Det blir tryggt för mig och dig.


Det fungerar som så att jag upprättar ett ärende hos någon av dom och sedan gör du en överföring till dom i förskott som dom håller tills du fått kameran, då får du prova och se att allting är i sin ordning. ENBART När du sedan är nöjd med kameran skall du godkänna ärendet så att dom kan göra betalningen till mig.


Läs mer om tjänsten: http://www.betalatrygg.net


Om intresse finns kvar så kan jag omgående upprätta ett ärende och skicka dig kamera kitet.

(Jag bjuder på frakten och skickar den med REK)


Först till kvarn som gäller. Vid snabb affär säljer jag kompletta kamara kit inkl. objektiv för 14 000kr men du står för tjänstens avgift på 500kr.

behöver jag säga mera ??
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.