Kontantkort - maila Hitta.se och ange tel + vilket namn och adress du vill...
Tyvärr..
Nja jag är en gammal man och de jag gjort affärer med har haft fast listad telefon, fast adress, egen bostad etc..
Min avlidne svärfar, som var i konstbranschen, hade fått ett brev om att en samling var till salu i England hos en äldre samlare där. Men av någon orsak tog han med oss två svärsöner på den resan som skulle innebära en avsevärd summa. Nämnd orsak var några öl, wirrar och en Londontur,
Vi tyckte huset där samlingen skulle överlåtas i såg trist ut från gata, när vi gick förbi, två dagar före affären skulle göras upp.
På min inrådan frågade vi en begravningsbyrå i närheten och mycket riktigt brevskrivaren hade avlidit två dagar före brevets datering. Traktens kyrkoherde bekräftade det.
På avslutsdagen tog vi med oss en trevlig man från Scotland Yard med kamrat och de tog några erfarna skojare i huset. För övrigt var huset utstädat. Min svärfar skulle rånas.
I Libanon har jag köpt pirattillverkade kläder men jag skickade en lokalt boende att handla åt mig, så värst mycket blev jag inte lurad.
I Damascus skulle alltid utplockade varor packas i ett annat rum, men vi tog dem i vår filt och bag så slapp vi den. Man får ta seden dit man kommer...