PeterWem
Aktiv medlem
Namnet stämmer mot Swish.Någon som har erfarenhet av "Simon"?
https://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=313235
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Namnet stämmer mot Swish.Någon som har erfarenhet av "Simon"?
https://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=313235
Jag tänkte mer på " ".Mitt namn stämmer också med min Swish men det säger ingenting om jag är seriös eller inte
NejFinns någon nytta av att ha lurat till sig detta?
Nej
Däremot kan du få en massa skit i mailen.
Och de kan ange din mailadress i andra affärer men då hamnar mailen hos dig.
Rapporterat den?Känns ju sådär, Nästan halva priset, ny medlem, konstig svenska samt whatsup telefon
https://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=315417
Rapporterat den?
8381-6 verkar finnas.
Har fotoprylar på blocket nu och varje gång jag säljer prylar så sker följande:
Köpare 1: Hej, vill köpa din pryl...och sedan någon fråga kring det som jag svarar på.
Några timmar senare hör köpare 2 av sig och frågar om prylen finns kvar.
Köpare 2 skickar snart ett nytt mess där denne påstår sig var förälder eller syskon med köpare 1.
Här brukar jag bara bryta och strunta i vidare kontakt.
Säkert 4:e gången nu.
Men jag är nyfiken, hur skulle bedrägeriet fungera om jag fortsatt? Hur går det till?
En person vill sälja något som jag efterlyser här. Ganska enkel produkt men svävande svar. Nybakad medlem med Ni..Jo... som namn. Då jag letar efter honom på angiven adress är det omöjligt.
Meddelat FS men ingen respons. Ni som är köpare och har fått svar kan kolla med mig och få mer info
Har fotoprylar på blocket nu och varje gång jag säljer prylar så sker följande:
Köpare 1: Hej, vill köpa din pryl...och sedan någon fråga kring det som jag svarar på.
Några timmar senare hör köpare 2 av sig och frågar om prylen finns kvar.
Köpare 2 skickar snart ett nytt mess där denne påstår sig var förälder eller syskon med köpare 1.
Här brukar jag bara bryta och strunta i vidare kontakt.
Säkert 4:e gången nu.
Men jag är nyfiken, hur skulle bedrägeriet fungera om jag fortsatt? Hur går det till?
Jag känner inte till alla upplägg, men ett av dem går till följande.
En person X kontaktar dig för att visa intresse. Släkting Y kontaktar, betalar och hämtar produkt.
Jag har själv gjort åt mig själv och andra har bett mig göra detta. Så länge du håller dig till att få betalt innan du överlämnar varan är det inget konstigt. Precis som du inte betalar innan, för att få en produkt skickad. Så vill en köpare på distans hellre att en kompis eller släkting kommer o plockar upp den. Och precis som vid andra affärer gör du en mindre background check att personen/personerna är seriösa.
Låter detta vettigt? Kanske inte svaret du sökte?
Jovisst gör jag enkel koll, och jag har inga planer att skicka någonging efter som jag skrivit det i annonsen. Men jag är nyfiken på hur scammet går till.
Mailen är jäkligt lika de föregående annonser jag haft, bara nya namn...och det är allrid de som svara inom en timme efter att annonsen kommit upp.