jag&bilden
Aktiv medlem
Han som har högst bud ("gotlänningen") vann en av de ursprungliga auktionerna och hade dessutom näst högst bud på den som nu säljs. Allt verkar märkligt.
Pengatvätt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Han som har högst bud ("gotlänningen") vann en av de ursprungliga auktionerna och hade dessutom näst högst bud på den som nu säljs. Allt verkar märkligt.
Pengatvätt?
Håller Swisch reda på om telefonnumret är i bruk? Det går ju bra att installera Swisch på en annan apparat än den som används för att ringa med.
OK, men håller Swisch koll på om telefonabonnemanget är i bruk efter att man har aktiverat sitt Swischkonto?
OK, men håller Swisch koll på om telefonabonnemanget är i bruk efter att man har aktiverat sitt Swischkonto?
Jag anmälde auktionen i går kväll och i dag har det kommit fram att fokussystemet, precis som vi här misstänkte, inte fungerar.Jag frågade säljare 2 i går kväll om man fick komma över och testa. Inget svar än så länge.
https://www.tradera.com/item/301996/343726403/canon-600mm-f4
Ska man köpa den får det bli för att man vill ha den som en brevpress eller dörrstopp.
Mejla tjejen och fråga vettja! Hon finns ju på samma adress som honom enligt Ratsit. Slår vad om att hon inte har en aning om hans bedrägeriförsök. Om nu inte polisen tänker göra nåt så kan man åtminstone försöka skämma ut honom genom att upplysa hans nära och kära med ett litet mejl, om vad han pysslar med
Har pratat med hans mamma . Hon har även pratat med tjejen.
Vilket väl gör objektivet oanvändbart? Om jag inte minns fel så är den manuella fokusen "by wire".Jag anmälde auktionen i går kväll och i dag har det kommit fram att fokussystemet, precis som vi här misstänkte, inte fungerar.
Japp den är fokus by wire alltså tyvärr värdelös när focuenheten gett upp :-(Vilket väl gör objektivet oanvändbart? Om jag inte minns fel så är den manuella fokusen "by wire".
Jag upprepar min gamla käpphäst gällande annonser på FS:
Endast betalande medlemmar med historik bör ha tillgång till köp&sälj.
Det skulle minska lurendrejeriet rejält. För icke betalande skulle man kunna tänka sig en karenstid där de visat aktivitet o lagt upp bilder. Betalt Medlemsskap lägsta nivå är ändå billigt.
Låter som en bra idé
Jag upprepar min gamla käpphäst gällande annonser på FS:
Endast betalande medlemmar med historik bör ha tillgång till köp&sälj.
Skulle kanske börja kväva sidan. Jag lär inte vara den enda som skulle leta upp en annan plats om det inte vore för köp/säljdelen och då blir utbudet sämre för de som betalar. Men en varning i köp/säljannonsen för korttidsmedlemmar kanske?
Dessutom försvinner ett av de största incitamenten att ens besöka Fotosidan.
I så fall är det illa! Jag menar att det finns en rad andra viktigare incitament att besöka FS. Var läser du tester, diskuterar, kollar andras bilder, publicerar egna på Blocket och Tradera i sådan utsträckning som på FS?