Annons

Batteritips

Produkter
(logga in för att koppla)
killer_ante skrev:
Undrar om ni har några tips på laddbara R6 batterier + laddare, de skall vara till en kamera så 2100mAh är väl minimikravet egentligen?
När jag körde min Fuji på R6 hade jag nästan uteslutande 1800mAh från Clas Ohlson och de funkade bra. Om du har 1300, 1800 eller 2100 mAh påverkar bara hur länge batterierna räcker. Det brukar gå rätt snabbt att upptäcka vad man behöver.
kikade på följande och undrar om ni har några erfarenheter av detta paket:
http://www.teknikmagasinet.se/shop/db.pl?template_file=db_product.html&ProductID=040052
Jag har inga erfarenheter alls av GP men har hört rätt mycket negativt om dem. Jag minns inte hur det var men antingen var det laddaren som inte gick att använda till annat än GP eller också var det batterierna som inte gick att ladda fullt i annat än GP-laddare.
Om det stämmer kan det bli dyrt i längden, laddbara R6-batterier är rätt billigt och det skadar inte att samla på sig ett litet lager.
Det kan å andra sidan vara något som inte längre gäller så lita inte fullt på mig.

Jag har kört med både GP och även andra märken och tycker att GP,s har varit bättre. Håller längre och kan laddas fler gånger. Bara en åsikt, har ju inte provat alla fabrikat;)

Jag kör Friwo

Hejsan,

Jag köpte laddbara batterier från Friwo (2000 mAh) för ett par år sedan och är mycket nöjd med dessa. Laddaren är ganska klumpig, men å andra sidan håller de mycket länge så jag behöver inte ta fram den så ofta. Det är dock en nackdel när man reser...

Här finns ett gammalt test i Råd&Rön. Men det är väl så gammalt att det måste betraktas som inaktuellt nu.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar