Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

batteritid för EOS 5D

Produkter
(logga in för att koppla)

magsnus

Aktiv medlem
jag vet att alla som har någon form av erfarenhet av den här kameran lyfter den till skyarna. Jag känner ändå att priset på 30000 gör mig aningen pessimistisk. hur är det med 5:ans batteri? hur många exponeringar kan man göra innan det ger upp och helt sonika kräver en laddning? går det att jobba proffisionellt ute på fältet utan att fylla ryggan med extra batterier.
några andra nakdelar som man bör tänka på.?
snälla hjälp mig.
Magnus
 
Jag körde medvetet med ett batteri tills det tog slut bara för att få en uppfattning om hur många bilder det räckte till, resultatet blev 664 bilder. Då hör det till att majoriteten av dessa bilder var tagna med bildstabiliseringen aktiv (24-105/4L IS), vilket suger extra kraft ur batteriet. Jämfört med min gamla 10D klarar jag dubbelt så många bilder på en laddning med 5D.

Det som brukar ta slut först för mig är minneskorten...

/Daniel
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.