Annons

Batteriladdare och batterier

Produkter
(logga in för att koppla)

kenny_lex

Avslutat medlemskap
Funderade på att köpa en Pentax K100D och behöver där med hitta en bra laddare för AA och 4 till 8 batterier på minst 2300Mha.

När jag söker på Internet hittar jag t.ex "Maha/PowerEx C-204W" som fått bra beröm, men i Sverige hittar jag inte denna och när jag söker så hittar jag nästan bara GP och väldigt få betyg eller recensioner på dessa produkter.

Så vad är en duglig laddare om man skall köpa en K100D och hur många bilder kan man tex ta med den kameran om man använder de laddare/batterier som är vanligast i Sverige?
 
kenny_lex skrev:
Funderade på att köpa en Pentax K100D och behöver där med hitta en bra laddare för AA och 4 till 8 batterier på minst 2300Mha.

När jag söker på Internet hittar jag t.ex "Maha/PowerEx C-204W" som fått bra beröm, men i Sverige hittar jag inte denna och när jag söker så hittar jag nästan bara GP och väldigt få betyg eller recensioner på dessa produkter.

Så vad är en duglig laddare om man skall köpa en K100D och hur många bilder kan man tex ta med den kameran om man använder de laddare/batterier som är vanligast i Sverige?
jag kastade ut ungefär samma fråga på forumet alldeles nyligen och kom fram till att bästa laddaren är MAHA Powerex MH C-9000. Den har separata kanaler vilket förbättrar livslängden på batterierna jämfört med laddare som endast laddar två eller fyra batterier åt gången. jag beställde min från Shine Data för 595 kr plus 60 kr frakt. Det skall vara marknadens bästa laddare. Utav batterierna så skulle jag rekomendera de nya typer av batterier som endast laddar ur typ 15% på ett år. Uniross har en modell som kallas Hybrio. De är visserligen bara på 2100 mh men skll enligt uppgift ha bättre prestanda än motsvarande NMH-batterier.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.