recman
Aktiv medlem
Hur är det med batteritiden? Det står att det ska gå att ta 5000 bilder med två stycken EN-EL3E hur är det möjligt när ett batteri annars räcker till c:a 800 bilder? Har jag missat något
5000 bilder kan nog bli väldigt svårt att krama ur Nikons batterigrepp. Kör själv med MB-D80 på en Nikon D90 och varje batteri ger mig (enligt batteriinfon i kameran) ca 600-650 bilder. Så totalt 1200-1300 bilder på en laddning. Men då är det filmat, kört med VR, LV och lite allt möjligt. Så kör man utan VR, LV och inte filmar kan man säkert komma upp i mer.
Även jag har alltid BG på kameran (utom när man ska filma, då det blir jobbigt att hålla kameran still en bit från kroppen) och kan verkligen rekomendera det.
Om man är osäker på huruvida det är värt att satsa de 1300:- MB-D80 kostar så kan man alltid börja med att känna sig för en piratvariant, går loss på en femhundring inkl frakt, tex http://cgi.ebay.co.uk/Phottix-BP-D8...286.c0.m14&_trkparms=66:2|65:15|39:1|240:1318.
Började själv med ett sånt (till min gamla D80) för flera år sedan och det fungerade ok, enda jag inte gillade var att triggerknappen inte kändes helt hundra (kan hända att de fixat detta nu).