Malmeqvisto
Aktiv medlem
Du behöver ju inte köpa Nikons originalgrepp. Jag köpte en kopia med ett EN-EL3e från Hong Kong för 800 spänn inklusive frakt som känns hur bra som helst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NejDärför vill jag veta om man verkligen behöver ett betterigrepp innan jag börjar mina två knäckebröds månader.
En av batterigreppets fördelar är ju att kan ta på eller av det efter behov. I mitt fall har jag det avtaget för närvarande, men vill jag ha känslan av större voch tyngre kamera sätter jag på det med 8 st AA-batterier i.
//Bosse
vem vill inte ha en större penis ? köp ett gå i en butik skriva på ett och känn på kameran kanske du fastnar för det direkt eller så känner du inget! sen tar du det på avbetalning så kan du frossa på nudlar och gås lever som vanligt.
Gässen påverkas nog minimalt av batterigrepp.
/Karl
Känner å känner. Ibland måste man SKAPA behoven. Somliga vet inte ens att det finns batterigrepp. Hur gör de då?Känner du inget direkt behov av batterigrepp så förstår jag inte ens varför du frågar..
Enda nackdelen är att kameran blir större o klumpigare.
Fotograferar...Känner å känner. Ibland måste man SKAPA behoven. Somliga vet inte ens att det finns batterigrepp. Hur gör de då?
Kommer att tänka på gamle Hugo Reier.
ENDA gången han visade bilder som var tagna på högkant var från Redwood skogen i USA.
Och då bad han givetvis om ursäkt för att han var tvungen att ta bilderna på fel håll.
Och vilka kanonbilder han tog....
För ett antal år sedan satt jag och luleåfotografen Anders Alm och plåtade en basketmatch. Han för Norrbottens-Kuriren och jag för Plannja Basket. Jag beklagade mig över att min gamla Canon Eos D30 var så långsam. Seg autofokus (speciellt ihop med den EF 80-200/2.8L jag hade då) och 3 bps på en ooootroligt bra dag. Då sa han något tänkvärt. Det var något i stil med detta:
"Gnäll inte. Det fanns en tid när det inte ens fanns motor på kamerorna och de fotograferna tog också spektakulärt bra sportbilder. De handjagade fram nästa ruta med tumveven."
Det ger en lite perspektiv på det hela. Vi sitter här och "bitchar" om struntsaker kan man tycka.
Bara en liten parentes i diskussioner om kamerateknik.