Annons

batterigrepp till canon 1100D

Produkter
(logga in för att koppla)
Har inte provat, men den borde vara likadan som Canons orginal (BG-E5) som passar med 1100D. Tror även att de flesta tillbehör som passar 1000D passar även 1100D.

Jag vet inte om det du länkade till funkar till 1100D, men detta gör det: http://fotofyndet.se/product_info.php?cPath=54_61&products_id=5704&osCsid=s05u4sevjjn1jkgpi7stqvqk74

EDIT: Ojsan, såg att denna tråden var några dagar gammal. Nåja, bättre sent än aldrig!

Jag har ett sådant på min 1100D, och det fungerar utmärkt. Gav faktiskt kameran nytt liv, då den i orginalutförande är på tok för liten för mina händer. Det kändes hela tiden som att man fick leta runt med händerna för att hitta ett bra grepp, särskilt med större objektiv. T.o.m. min fru anser att kameran blev bättre att hålla i, så det är inte bara mina händer som är något extremt stora.
Visst, kvalisorten är inte i närheten av original-grepp, men i och med att det finns få alternativ, så känns det som väl investerade pengar. De negativa sidorna är väl den externa sladden om man vill använda det för vertikalen, och att luckan sitter lite skramligt på. Skramlet löstes med en bit skumplast, så att den inte rör sig så mycket.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar