Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterigrepp till 350D, var?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kimett

Medlem
Letar efter ett batterigrepp till 350D men överallt jag kollat har det varit slut är det någon här som vet var jag kan få tag på ett eller är det en hopplös match?
 
Enligt Kameradoktorn har alla batterigrepp till 350n återkallats av Canon pga byte av nån slags elektronik, eller om det var en kontakt. Jag har haft ett batterigrepp beställt hos KD i över en månad, men de har ännu inte fått några nya in till butiken. Leveransdatumen från Canon är tydligen i stil med '12:e December'. Man kan ju hoppas på en tidigare leverans än så...
 
Jag är också på jakt efter ett BG, men ni påstår alltså att man borde vänta med att köpa denna pryl pga av ett produktionsfel?
 
Troligen inte något problem!

masson skrev:
Jag är också på jakt efter ett BG, men ni påstår alltså att man borde vänta med att köpa denna pryl pga av ett produktionsfel?

Hej Alexander

Canon har haft problem med sitt grepp. Det verkar vara elektroniken som stjäl lite spänning från batteriet när det sitter i batterigreppet.

Min erfarenhet från mitt grepp till min Minolta är att batteriet räcker mycket kortare tid i greppet än monterat i kameran.

Det finns många trådar som handlar om batterigrepp, men till sist så är det Du som skall trivas med kameran, ingen annan. Att köpa ett grepp till Canon borde vara OK, men man skall komma ihåg att de dioder som man ofta sätter i serie med batterierna i greppet stjäl lite kraft, men det är kanske inte det viktigaste med greppet.

Du kan ju kika på dessa trådar.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=44596

http://www.fotosidan.se/forum/showt...=15&highlight=batterigrepp canon&pagenumber=1

Men som sagt, Canon fixar nog problemet med elektroniken.

/Jörgen
 
Re: Troligen inte något problem!

jorgen.hubner skrev:
Hej Alexander

Canon har haft problem med sitt grepp. Det verkar vara elektroniken som stjäl lite spänning från batteriet när det sitter i batterigreppet.

Min erfarenhet från mitt grepp till min Minolta är att batteriet räcker mycket kortare tid i greppet än monterat i kameran.

Det finns många trådar som handlar om batterigrepp, men till sist så är det Du som skall trivas med kameran, ingen annan. Att köpa ett grepp till Canon borde vara OK, men man skall komma ihåg att de dioder som man ofta sätter i serie med batterierna i greppet stjäl lite kraft, men det är kanske inte det viktigaste med greppet.

Du kan ju kika på dessa trådar.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=44596

http://www.fotosidan.se/forum/showt...=15&highlight=batterigrepp canon&pagenumber=1

Men som sagt, Canon fixar nog problemet med elektroniken.

/Jörgen

jo men det är batterigreppet till 20d inte 350d.
 
Re: Re: Troligen inte något problem!

anders_j skrev:
jo men det är batterigreppet till 20d inte 350d.

Jag vet att det är batterigreppet till 20D, men det är troligen samma teknik bakom dessa produkter, därav leveransproblemen.

Med grepp till 20D så hade man ju redan hunnit leverera en hel del grepp. Nu vill man stämma i bäcken, det kostar att modifiera efteråt... :)

/Jörgen
 
Jag har haft mitt batterigrepp i ett par månader, har inte märkt något problem det fungerar perfekt.
Vet inte när jag laddade mina batterier sist och jag tar tagit en hel del kort.
mvh
 
Näe, jag handlade från digicom.nu hade turen att besöka denna butik när dem hade 3 batterigrepp i lager efter en ganska lång tids letande.

Jag har hört att många klagat på butiken men jag personligen har bara gott att säga om dem.
Fick en snabb leverans och dem hade det billigaste priset då iaf.
 
okej, står i valet och kvalet mellan ditt företag och zebramedia.. zebra är ju billigare, men digi skulle tydligen vara mer säkra..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.