Annons

Batterifråga

Produkter
(logga in för att koppla)

basseball

Guest
När jag är ute och fotar med min digitalis, en Olympus C2100UZ så har jag märkt att batterierna tar slut irriterande fort. De räcker endast till 30-40 bilder innan de måste laddas igen. Jag använder 4st uppladdningsbara 1.2V AA batterier från GP på 1800mAh, och ärligt talat så trodde jag att de skulle räcka längre än så. Ska det vara såhär eller är det något som inte är som det ska..?

De batterier som följde med kameran var Olympus egna, kommer tyvärr inte ihåg beteckning, men de var inte uppladdningsbara och kostade om man köpte de lösa runt 250 kronor. De räckte i 2½ dag på ett ungefär, och det känns som om såpass dyra batterier borde räcka längre. Kan det kanske vara min kamera som slukar batterier på ett sätt den inte ska..?

Har fått för mig att de tar slut extra fort när det är kallt ute, fast det behöver alls inte vara så... Kameran är köpt för knappt ett år sen så jag tänkte att man borde kolla på det här innan garantin tar slut...

Någon med erfarenhet?

min erfarenhet säger mig att GPs batterier inte är något vidare, Varta 1900 mAH räcker betydligt längre..så oxå mina Friwo (1800 mAH) och Sanyo (1850 mAH) batterier.

ett alternativ, om man vill ha mycket bra batteritid är:

http://www.2cr5.co.uk/acatalog/

se under: Universal Digital Camera Power-packs
4,100mAh batteripack.

Senast ändrad:
Hej. Jag har också en Oly 2100. Min erfarenhet är att den drar mycket mindre batteri om man stänger av pipljudet.
Lasse.

Inga problem

Jag är också lycklig innehavare av en Olympus C2100 UZ men har inte upplevt detta problem.

Jag använder GP NiMH 1600 mAh och 1700 mAh. Brukar ta mellan 100 och 150 bilder utan att byta batteri. Mitt "knep" är att jag mycket sällan använder displayen, tror att den tuggar en hel del batteri.

Batterier

Hej!
Jag har en Oly C-3000Z. Den käkar också batterier. STÄNG AV DISPLAYEN!! Det är nog det säkraste rådet. Jag har även köpt fler satser med batterier. Jag tycker det är MYCKET värdefullt att Olympus satsat på standard AA (R6) laddbara. De är ytterst väl spridda på marknaden. Nästan allt går på dem idag. Det kvittar lite om den käkar ström, för man kan köpa backup-satser för en liten peng. Fall ALDRIG för munviga säljare som vill kränga en digitalis med specialbatterier, och säger att "de håller ju så länge". När de är slut, är de likför....at slut och måste stå på laddning!!!
Ett extrabatteri kan kosta uppemot 800-900 kr.!!
Jag är ytterst nöjd med såväl Olympusen som företagets kundpolicy.
MVH Robban

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar