Annons

Batterier till Nikon SB900

Produkter
(logga in för att koppla)

Peterrrrr

Aktiv medlem
Kör med uppladdningsbara GP batterier(2700MAH) till min SB900, men tycker att de tar slut fort. De laddar även ur sig snabbt om de inte använda, men det är inget stort problem eftersom man laddar batterierna innna fotografering.

Skulle vilja ha lite tips om riktigt bra uppladdningsbara batterier :)
 
Kör med uppladdningsbara GP batterier(2700MAH) till min SB900, men tycker att de tar slut fort. De laddar även ur sig snabbt om de inte använda, men det är inget stort problem eftersom man laddar batterierna innna fotografering.

Skulle vilja ha lite tips om riktigt bra uppladdningsbara batterier :)

Jag har också en uppsättning GP (powerbank). Dels självurladdar de, dels laddar de ur onormalt snabbt vid användning. Jag använder ett gäng Einhell som Scandinavian Photo sålde billigt ett tag och de är t.o.m. bättre än mina GP.
Ikeas laddningsbara fick bra omdöme i råd&röns test i oktober förra året där GPs 2500mAh hade riktigt usel livslängd. GP ReCyko vann.
http://www.ikea.com/ms/sv_SE/pdf/awards/ladda_radron2.pdf
 
Sanyo Eneloop och Recyko batterierna är väl de som vinner i de flesta fallen. Jag passade på och beställa ett gäng Powerbase Instant 2350mah från Kjell & Co vilka är av typ "låg självurladdning". De har fungerat riktigt fint på mina blixtar hemma och laddar inte alls ur sig lika snabbt som mina Energizer 2450mah.


Pris: 2pack + laddare 35kr
http://www.kjell.com/?item=44652
 
Kör med uppladdningsbara GP batterier(2700MAH) till min SB900, men tycker att de tar slut fort. De laddar även ur sig snabbt om de inte använda, men det är inget stort problem eftersom man laddar batterierna innna fotografering.

Skulle vilja ha lite tips om riktigt bra uppladdningsbara batterier :)

Varta ready2go är bra.
Här en tråd som jag svarade i igår på samma ämne: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=128237

Och här en länk där Nikonforum testade olika batterier i Nikon-blixtar: http://www.nikonforum.se/index.php?...er-skall-jag-valja/page__hl__batterier__st__0
 
Kör med uppladdningsbara GP batterier(2700MAH) till min SB900, men tycker att de tar slut fort. De laddar även ur sig snabbt om de inte använda, men det är inget stort problem eftersom man laddar batterierna innna fotografering.

Skulle vilja ha lite tips om riktigt bra uppladdningsbara batterier :)

Jag talade med personalen på Scandinavian om det här problemet, som de också kände till. De håller på att helt byta till Energizer på grund av detta, och mitt råd är gör det du också. Jag märkte skillnad direkt.
 
Jag talade med personalen på Scandinavian om det här problemet, som de också kände till. De håller på att helt byta till Energizer på grund av detta, och mitt råd är gör det du också. Jag märkte skillnad direkt.

Jag har enbart använt Energizer batterier till både kameror och mikrofoner, men håller nu på och byta bort. Kjells Powerbase Instant håller enligt mig bättre klass än alla Energizer batterier jag provat. Skall dock prova Eneloop och Recyko batterierna.

Ett alternativ kan vara Powergenix 1.6V batterier om du behöver hög effekt och snabba laddningstider på tex en blixt.
 
Kan ni ge exempel på vad ni menar med "snabbt" och "fort"? Pratar vi om dagar, veckor eller vad?
 
Kan ni ge exempel på vad ni menar med "snabbt" och "fort"? Pratar vi om dagar, veckor eller vad?

Med mina Energizer så funkar det fint om jag har dem nyladdade, men skulle de ligga oanvända i blixten en vecka så kan jag knappt räkna med att krämen kommer räcka till för att driva blixten.

Powerbase Instant har använts i blixten sedan legat i 4-5 veckor och fungerat fint (med marginellt längre laddtider på full effekt)
 
Det blir Varta Ready2Go :) Tackar för tipsen!

Däremot så skulle jag vilja ha tips på en bra laddare som verkligen ger maximal effekt utav batteritiden :)
 
Själv använder jag GP 2700 men har inte märkt några tendenser på att batterierna blir urladdade. Nu tar jag visserligen väldigt lite bilder med blixt men låter batterierna sitta blixten (Nikon SB-900) jämnt. Möjligen plockar jag ur batterierna varannan månad för att underhållsladda men då bara om jag vet att blixten ska användas. I sådana lägen är det fortfarande full kräm i batterierna så jag måste nog påstå att jag är rätt nöjd med mina batterier.
 
Maha MH-C9000 är den som gäller!

Oj, kanske lite för avancerad :) Någon billigare som man bara sätter i batterierna i och laddare med utan att behöva trycka på något? :)
Men en fråga angående MH-C9000, kan man använda den i bilen? Och finns det så man kan snabbladda batterierna i den?



Skulle gärna vilja att man kan använda laddaren i bilen, gärna då så man kan ladda batterierna snabbt vid just laddning i bilen :)
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.