Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bara jag, eller tar knapparna lite dåligt?

Produkter
(logga in för att koppla)

J.Paul

Aktiv medlem
Hej!

Jag tycker att knapparna på min K10D kan vara lite... oresponsiva. Är så med alla? Det är inte något stort problem, men ska man gå igenom menyerna och man trycker på knapparna väldigt snabbt går det långsammare än om man trycker lugnt. Ingen stor grej, men jag är lite perfektionist så jag kan störa mig på det. Plus att det kanske kan fördröja en om man ska ta en snabb bild men måste ställa om något innan.

Vill bara förvissa mig om att det inte är något fel på just mitt exemplar.

/John

Det är väl snarare menysystemet som kunde varit snabbare.
Det är ju inga problem att trycka in en knappkombination, för att komma till ett visst ställe i menyn, snabbare än vad kameran hinner med. Men den är ändå inte seg så jag stör mig på den ..

Personligen använder jag rattarna för att navigera i menysystemet, så jag vet inte om jag har hunnit märka någon seghet. Dock är det väl så att jag är rätt nöjd med de inställningar som nås direkt via knappar, så jag är mest inne i menyer när jag ska formatera kortet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar