Annons

bakgrunden rullar ut sig.

Produkter
(logga in för att koppla)

Pixartist

Aktiv medlem
Hej.
En nybörjarfråga inom studiofotografering...

Jag köpte ett bakgrundsstativ som i princip bara är en bom mellan två stativ. På den bommen trär jag på rullen med pappersbakgrund nästan 3 meter bred och 11 meter lång. Problemet är att jag fattar inte hur jag ska få den att hänga kvar utan att allt papper rullar ut sig och lägger sig i en stor hög på golvet. Det papper jag rullar ut som jag behöver väger väl för mycket för att rullen ska ligga still av sig själv.

Hur gör ni?
 
Hej.
En nybörjarfråga inom studiofotografering...

Jag köpte ett bakgrundsstativ som i princip bara är en bom mellan två stativ. På den bommen trär jag på rullen med pappersbakgrund nästan 3 meter bred och 11 meter lång. Problemet är att jag fattar inte hur jag ska få den att hänga kvar utan att allt papper rullar ut sig och lägger sig i en stor hög på golvet. Det papper jag rullar ut som jag behöver väger väl för mycket för att rullen ska ligga still av sig själv.

Hur gör ni?

Hej

Använd en limklämma eller liknande och kila fast mellan bommen och pappersrullen så sitter den still.
 
Jag sätter en klämma över papperet från sidan in i rullen och en andra klämma på röret som förhindrar den första klämman och därmed rullen att snurra, upprepa på andra sidan.

Biltema har billiga klämmor.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.