Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bakgrund

Produkter
(logga in för att koppla)

walak

Avslutat medlemskap
Hej jag har köpt en bakgrund på 3x5m vit och jag undrar om ni har några bra tips på hur man minskar ner att den delen som ligger på golvet blir smutsig?

Det jag kommer på är väll att modellerna byter till skor som inte är smutsiga men finns det andra trix

Riv av när det blir skitigt.

Eller lägg en plexiglas skiva som modellen står på. Men då blir det nog reflexer....

Många använder vit vinyl, som är lätt att tvätta av. Men de brukar vara rätt tunga så man behöver en bra ställning skulle jag tro.

Många använder vit vinyl, som är lätt att tvätta av. Men de brukar vara rätt tunga så man behöver en bra ställning skulle jag tro.

Anledningen att jag köpte tyg är att jag har allt i min lägenhet och måste packa upp/ner allt hela tiden och då måste allt att gå att lägga undan så då är det lite svårt att ha rulle och vinyl matta till bakgrund.

Vinyl går lätt att göra rent.

Men de är tyngre än papper så en aluminiumkärna är att rekommendera.
(Papperskärnan böjer sig)

Du räknar hem vinsten rätt snabbt jämfört med pappersbakgrunder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar