Annons

B&H i New York

Produkter
(logga in för att koppla)

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Här en länk till bilder från B&H i New York. Det pratas ju en del om den butiken i detta forum, kan ju kanske vara intressant att se hur det ser ut. Har själv varit där. Nu är jag inte så otroligt prylgalen, men är man det blir man som ett barn i en godisaffär!

Siten är upplagd av Jaco från Belgien.

En av de roligiste detaljerna är deras system med backar i taket ;-)

Det framgår ju dessutom tydligt varför de har stängt på lördagar :D

Johan Okker skrev:
Är det bara jag som tänker "Claes Olsson" för fotonördar?

Min direkta association när jag var där i våras var snarare "Tomtens verkstad" (den judiska versionen) med alla nissar och transportband för "leksakerna". Det framgår dåligt på bilderna hur otroligt många anställda det egentligen är...

/Martin

Martin!
Du har nog en poäng... =)

De måste verkligen ha grymma försäljningsvolymer för att kunna dra runt det där..

OCH dessutom ha stängt på lördagar som väl även i det förlovade landet i väster är en stor shoppingdag för konsumenterna.

Vad är egentligen målgruppen för B&H?

Målgruppen är helt klart proffs i kanske första hand, och kanske avancerade amatörer men alla är förstås välkomna. Lite anmärkningsvärt är den otroligt prydliga ordningen (framgår lite av bilderna)och sortimentet i kombination med världens kanske lägsta priser. I Svedala är det oftast tvärtom: Litet och ruffigt=billigt.

Nu förstår jag varför min morbror var så rädd att det skulle bli en terrorist attack när han var där :)
Kul initiativ att ta bilder på lokalen, specielt för sånna som mig som inte varit där.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar