ANNONS
Annons

B&H överskattade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Anders Östberg skrev:
Min erfarenhet är att om det är en mindre summa (kommer inte ihåg gränsen nu) så kommer det en faktura i efterhand, om det är en större summa så vill dom ha betalt vid leverans.

Hej,

Jag har också beställt från USA men inte fotoprylar, men paketet levererades med UPS och där var moms och tull sammanlagt 318 SEK, och det ville transportören ha vid dörren, så gränsen är inte särskilt tilltagen.

MVH
Magnus A

Yankee skrev:
Bra för säkerheten, det är ingen fara, bara att maila.

Det är bra eftersom det blir i pricnip möjlit att förfalska eller stjäla någons kortnr.

Lycka till!

Håller inte med. Ett bra kortbetalningssystem känns betydligt säkrare än inkorgen i outlook eller vad dom nu använder för program för att ta emot bilderna på kortet.

Jag var precis i New York och på B&H och tycker att det var väldigt trevligt och korrekt. Bra kompetens och full koll på vad man behövde för tillbehör m.m.

Nu höll jag mig till vänster på studio/pro avdelningen, så det kan hända att det är bättre utbildad personal där.

Såja! Nu är paketet In Transit hos UPS.

Det är den största `fotoaffär´ jag gjort på nätet men även den i särklass segaste. Något mer statiskt får man leta efter.

Till slut dök det upp en kille som hade ett namn på supporten och bad om ursäkt.

Varför dom drog summan innan kortverifikationen den 30/05 och sedan tjafsade om min hemadress har de inte velat svara på.

Snart glömt, dock. Nu skall det fotas agility champions.

David Appelgren skrev:
Med en snabb prisjämförelse på en del kameror och objektiv från B&H så tycker jag inte att det är någon större skillnad i pris om man jämför med t.ex. zebramedia eller cyberphoto, framförallt om man har tänkt att betala moms och den ganska saftiga frakten. Känns i det fallet lite onödigt att beställa från USA. Visst man kan ju köpa fler saker åt gången och tjäna något i fraktkostnader, men hur ofta köper man ett flertal kameroror och/eller objektiv åt gången.

Skulle hellre tipsa om att kolla http://www.prisjakt.nu/ för prisjämförelser av butiker där man kan betala med kronor och få ett bra pris och en betydligt billigare frakt.

Jag handlar ofta från B&H för att dom har prylarna i lager, inte för prisets skull, problemet med Svenska butiker är inte priserna det är lagerhållningen.

kent.

Kände att jag måste skriva ett inlägg och sälla mig till de positivt bemötnas sida. Jag var inne i butiken i somras och köpta optik och fick jättebra bemötande. De tog fram ett par alternativ så jag kund känna på vad priset gjorde i skillnad i byggkvalitet och lite snabbtest i butiken med mitt medhavda kamerahus.

Personalen är lite varierande, vissa är hur duktiga och trevliga som helst och andra är lite trötta på folk verkar det som.

Dom flesta jag har haft att göra med där har dock varit trevliga.

Ok, verkar som att jag bara har haft otur då. Får bli ett besök till vid nästa tillfälle! :)

Angående problemet med att skicka in bild på kreditkortet via mail: BH erbjuder möjligheten att faxa in en bild istället.

Sen kan man ju alltid komma med en fråga i sammanhanget till dom som känner att det är osäkert att skicka kortuppgifter via mail: Använder inte ni korten "live"?

Tänk på varenda kassörska eller kypare som ser ert kort när ni använder det i butik eller på annan plats - Varför är detta mer säkert än nätet?

stoltz skrev:
Angående problemet med att skicka in bild på kreditkortet via mail: BH erbjuder möjligheten att faxa in en bild istället.

Sen kan man ju alltid komma med en fråga i sammanhanget till dom som känner att det är osäkert att skicka kortuppgifter via mail: Använder inte ni korten "live"?

Tänk på varenda kassörska eller kypare som ser ert kort när ni använder det i butik eller på annan plats - Varför är detta mer säkert än nätet?

Det är väl inte det utan att det finns flera modernare sätt att kontrollera användaren på. Har man inte php/asp/cgi o allt vad de kan va på andra sidan atlanten?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar