Var på BH:s affär i NY i april. Fick två helt olika intryck, beroende på vilken del av butiken man var i.
På avdelningen för studioprylar (blixtar mm) var de hur trevliga som helst. Jag hade lite frågor om softboxar och fick bra svar på allt.
På avdelningen för kameror och objektiv var det en helt annan femma. Där fick man först köa för att få hjälp. Men ok det kan jag förstå, med tanke på hur mycket folk där var.
Men när man sen kom fram till disken (som BARA har till uppgift att visa utrustningen) då skulle allt gå supersnabbt, personalen stressade en och hade man följdfrågor fick man bara korta svar.
Flera gånger fick jag frågan: "So you want to buy this?". Att man faktiskt vill känna på objektivet och jämföra det med alternativen fanns det noll förståelse för.
Sen är det ju i närmaste ett industriellt system de har för att ta betalt och ge en prylarna.
BH är värt ett besök, men om (när) jag åker till NY igen kommer jag nog inte handla där. Det finns faktiskt alternativ, Calumet på 19th Street är mindre, men mycket trevligare. Lite som YFO, ungefär...