ANNONS
Annons

B&H överskattade?

Produkter
(logga in för att koppla)
En mycket nöjd kund till!

Jag var där förra sommaren, handlade en hel del optik, minneskort och MP3-spelare, kikade på stativ och reflexskärmar etc. Pratade med 4-5 säljare som alla talade utmärkt engelska och var extremt hjälpsamma, trevliga och inte minst kompetenta!

Både de som fick sälja och de som bara fick visa och svara på frågor, var alla lika trevliga.

Jag hade beställt ett låda godsaker som låg och väntade på mig, då jag kom och det fungerade utmärkt. Betalningen i kassan, kändes lite annorlunda, men fungerade bra.

Att butiken dessutom är ett himmelrike av prylar av alla slag, gjorde inte erfarenheten sämre.

Det som slog mig, var att jag omedelbart fick samma typ av behandling jag får som "stamkund" i ett par svenska fotobutiker, och det redan vid första beöket!

Jag kommer absolut att besöka butiken igen, nästa gång jag är i NY!

mill skrev:
Var i butiken förra veckan och kan hålla med om en del av hypen, men absolut inte allt.

Sämst var bemötandet med personalen faktiskt. Killarna jag pratade med hade väldigt dålig engelska och var inte alls tillmötesgående och verkade inte speciellt intresserad alls. Jag skulle bla köpa ett Tamron 17-50 f/2,8 som de inte hade hemma. Han sa att de brukade gå åt snabbt, men skulle komma in under veckan. Jag frågade om de kunde lägga undan ett till mig när de fick in flera, men det gick inte. Jag fick istället komma till affären varje dag och kolla. Efter tre dagar och tre besök gav jag upp och ni som varit där vet att det tar ett tag att åka tunnelbana hit o dit. En dag hade de haft dem inne på morgonen, men nu var de slut (kl 11), så jag fick återkomma.. bra service, tack för det.

Frågade om de hade andra liknande objektiv inne. "Nej" sa han. Frågade om de inte hade sigma 18-50 hemma och de hade de, så jag fattar inte varför han inte nämnde det.

Jag köpte ett annat objektiv också som jag inte var så nöjd med, och samma sak när jag skulle lämna tillbaka det -- kort i tonen, dålig engelska och halvsura.

Kommer jag tillbaka? Nej.

Bortsett från det var allt bra:

+ bra priser
+ stort sortiment
+ mkt personal
+ lite kötid pga deras kösystem
+ godis

Annan mentalitet i USA, löpande bandet.

De är trevliga, måste du fixa ett längre ärende så är det oftast en annan mer trevligare ton. Denna attityd märkte du väl på andra affärer på Manhattan?

Alla ser ju less ut men är trevliga.

/OptimistRobban

Ja östkusten är annorlunda jämfört mot västkusten, men som sagt, jag blev lite förvånad pga all positivt man hört innan.

Personalen på Macy's eller i Crumpler-affären var tex trevliga.

Varför skickar de inte ut?

Var nyss på B o H hemsidan och kollade på fraktkostnader för Nikon kameror. Röd text kom upp som bad om ursäkt för att de inte skickade denna vara utomlands...? Någon som vet varför.
Har det med antidumping att göra tro? Canon och Olympus gick bra att beställa..Säkert fler oxå men inte någon Nikon alls!

17th Street Photo

Jag var på 17th Street Photo i somras. Mycket litet ställe, men billigare än B&H och trevligare personal! Väldigt bra service och stort lager, och de hade bra koll på fotoprylar.
Ett tips för er som söker alternativ till B&H. Se http://www.17thstreetphoto.com/.
peterA

Med en snabb prisjämförelse på en del kameror och objektiv från B&H så tycker jag inte att det är någon större skillnad i pris om man jämför med t.ex. zebramedia eller cyberphoto, framförallt om man har tänkt att betala moms och den ganska saftiga frakten. Känns i det fallet lite onödigt att beställa från USA. Visst man kan ju köpa fler saker åt gången och tjäna något i fraktkostnader, men hur ofta köper man ett flertal kameroror och/eller objektiv åt gången.

Skulle hellre tipsa om att kolla http://www.prisjakt.nu/ för prisjämförelser av butiker där man kan betala med kronor och få ett bra pris och en betydligt billigare frakt.

Jag har varit på B&H några gonger, samma vecka iofs. Har heller inget alls att klaga på. Bemötandet kanske inte var typiskt amerikanskt överartigt, men korrekt, kompetent och vänligt.
Hos Adorama var det lite annorlunda. säljaren ville verkligen sälja prylar till just MIG och föreslog allt möjligt jag 'behövde' till mitt EF20/2.8. Både B& och Adorama var helbra.

Peter Axelsson.
Faktum var att jag 1:a dagen i NY tänkt köpa mina saker där( på 17th street) men efter att "bara" passerat butiken bestämde jag mig att akta mig för den. Tyckte den såg alltför för skum ut och oprofessionell.
Senare pratade jag flertalet personer på NY fotomässa och de sade att jag gjorde rätt att inte köpa där. Verkar tydligen vara så att B&H, Adorama och Calumet är de mest välrenumerade fotoställena i NY. Jag skulle i varje fall inte köpa någon annanstans.
MVH Thomas

Senast ändrad:
!jag har inte läst hela tråden!

Hade alla som jobbade där den där coola Jude-looken som det sägs? :)

Nej...inte direkt galet men det ser coolt ut. Många av dem är verkligen duktiga på sin sak och det skulle inte heller förvåna mig om de är duktiga fotografer ochså.
MVH Thomas

ja, jag kan tänka mig det. asså det är inte ofta jag ser ortodoxa judar så att se en stor fotoaffär full av dem skulle, för mig, se väldigt coolt ut

solvargen skrev:
Peter Axelsson.
Faktum var att jag 1:a dagen i NY tänkt köpa mina saker där( på 17th street) men efter att "bara" passerat butiken bestämde jag mig att akta mig för den. Tyckte den såg alltför för skum ut och oprofessionell.
Senare pratade jag flertalet personer på NY fotomässa och de sade att jag gjorde rätt att inte köpa där. Verkar tydligen vara så att B&H, Adorama och Calumet är de mest välrenumerade fotoställena i NY. Jag skulle i varje fall inte köpa någon annanstans.
MVH Thomas

Hade flera positiva recensioner av 17th vilket drev på mig i mitt köp. Jag hade samma tankar som du när det gäller platsen och lokalerna. Men bakom den klistermärksförsedda plywood-dörren i den sunkiga trappuppgången som hämtad ur en amerikansk deckare, så var det en proffsig affär som uppträdde schysst och proffsigt och jag fick det jag ville ha till bra pris. Jag blev positivt överaskad.

Skulle vara kul att höra någon som verkligen råkat illa ut hos 17th!?
peterA

Peter Axelsson.
Hhum,ja,kanske är den inte så dum ändå...kanske har de bytt ägare sen hösten 2004. Har i och för sig inte heller hört någon blivit lurad där bara vad amerikansk fotofolk sade till mig på mässan.
Javisst, lite skumt utanför...därför traskade jag vidare. Är du nöjd så,dina saker fungerar och har alla dina garantier, ja,då skall du vara glad.
MVH Thomas

Damocles skrev:
Är du säker på att de belastade kontot och inte bara gjorde en reservation? Det är annars det vanligaste sättet som många internethandlare gör.

På kontoutdraget finns posten B&H och saldot säger att summan finns i `herrarnas fickor´.

Det verkar dessutom som om den här ta-betalt-funktionen är mer eller mindre automatisk.

Överföringen inträffade direkt efter att de fick kortinformationen (som de bestred), dessutom många timmar efter deras kontorstid.

Har förövrigt fortfarande inte hänt något.

Problemet som jag upplever med detta företag är att de inte som vanliga handelssajter bekräftar varje steg i orderkedjan.

Har man tagit betalt så skall det väl förböveln framgå på något annat sätt än genom det egna kontoutdraget.

Inget e-mail!
Ingen uppgift på mitt B&H-konto!

David Appelgren skrev:
Med en snabb prisjämförelse på en del kameror och objektiv från B&H så tycker jag inte att det är någon större skillnad i pris om man jämför med t.ex. zebramedia eller cyberphoto, framförallt om man har tänkt att betala moms och den ganska saftiga frakten.
- - -
Glöm inte heller att Moms + Tull läggs på köpesumman + frakt. Tullen varierar ju beroende på vad det är dock.

Men de gånger jag beställt har dollarn dels legat bra till, och de produkter jag har beställt har varit prissatta så att jag sparat 20-30% överlag, efter tull och moms är betalat.

Fläsk-Tarzan skrev:
Var nyss på B o H hemsidan och kollade på fraktkostnader för Nikon kameror. Röd text kom upp som bad om ursäkt för att de inte skickade denna vara utomlands...?
Antagligen för att Nikon har bestämt att det ska vara så. De har ju valt att skilja namnen åt, och i viss mån kan ju även funktioner skilja.

Av vilken anledning ska man vara tvungen att skicka in kopia på kreditkortet? Tycker det känns olustigt att maila iväg alla kortets uppgifter inkl kontrollsiffrorna på baksidan. Otidsenligt och en säkerhetsrisk som jag ser det.

dJb skrev:
Av vilken anledning ska man vara tvungen att skicka in kopia på kreditkortet? Tycker det känns olustigt att maila iväg alla kortets uppgifter inkl kontrollsiffrorna på baksidan. Otidsenligt och en säkerhetsrisk som jag ser det.

Bra för säkerheten, det är ingen fara, bara att maila.

Det är bra eftersom det blir i pricnip möjlit att förfalska eller stjäla någons kortnr.

Lycka till!

Yankee skrev:
Bra för säkerheten, det är ingen fara, bara att maila.

Det är bra eftersom det blir i pricnip möjlit att förfalska eller stjäla någons kortnr.

Lycka till!

Jag tycker tvärtom, såvida du inte skickar det krypterat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar