ANNONS
Annons

B&H överskattade?

Produkter
(logga in för att koppla)

mill

Aktiv medlem
Var i butiken förra veckan och kan hålla med om en del av hypen, men absolut inte allt.

Sämst var bemötandet med personalen faktiskt. Killarna jag pratade med hade väldigt dålig engelska och var inte alls tillmötesgående och verkade inte speciellt intresserad alls. Jag skulle bla köpa ett Tamron 17-50 f/2,8 som de inte hade hemma. Han sa att de brukade gå åt snabbt, men skulle komma in under veckan. Jag frågade om de kunde lägga undan ett till mig när de fick in flera, men det gick inte. Jag fick istället komma till affären varje dag och kolla. Efter tre dagar och tre besök gav jag upp och ni som varit där vet att det tar ett tag att åka tunnelbana hit o dit. En dag hade de haft dem inne på morgonen, men nu var de slut (kl 11), så jag fick återkomma.. bra service, tack för det.

Frågade om de hade andra liknande objektiv inne. "Nej" sa han. Frågade om de inte hade sigma 18-50 hemma och de hade de, så jag fattar inte varför han inte nämnde det.

Jag köpte ett annat objektiv också som jag inte var så nöjd med, och samma sak när jag skulle lämna tillbaka det -- kort i tonen, dålig engelska och halvsura.

Kommer jag tillbaka? Nej.

Bortsett från det var allt bra:

+ bra priser
+ stort sortiment
+ mkt personal
+ lite kötid pga deras kösystem
+ godis

Har aldrig varit i butiken så jag kan inte kommentera det. Jag har dock handlat (alltför) många gånger på postorder och det har alltid fungerat klockrent.

Jag litar på B&H när jag beställer, känns tryggt och säkert. Få här inne som varit där. Sur personal finns nog överallt, säkert också på nobellmiddagarna också..

MVH Niclas,

Jag kan tyvärr inte hålla med dig alls!
Jag har varit där tre gånger och fått oerhört bra service varje gång! Dålig engelska kan jag inte heller hålla med om, då alla jag träffat där pratat utmärkt engelska!
Dom är trevliga, skämtsamma och kan riktnummren till Sverige. Både att det är +46 och att det är 08 till Stockholm :)
Men ialla fall, jag tycker att det är en väldigt bra butik och jag ska dit i sommar igen!

Har precis beställt lite optik från detta ställe.

När jag beställt prylarna belastades kontot en tusendels sekund senare.

De hade inte ens tid att invänta den så kallade obligatoriska avbildningen av kortets fram och baksida.

Nu har det gått en vecka utan några tecken på leverans så jag har reklamerat.

Ingen information tyder på att prylarna inte finns i lager.

Vi får väl se! Med facit i hand skall jag redogöra för mina erfarenheter.

Varför spekulera, ring och fråga vetja.

Det bästa är ju att maila/ringa och höra om det man vill ha verkligen finns i lager.
Statusfunktionen är ju bara en "hint" om läget.. !

Sedan så handlar det om vilket post/fraktalternativ man väljer. Det ena alternativet tar två veckor i runda slängar..

MVH Niclas,

Tyckte att jag skrev att jag reklamerat!

Frakt: UPS Express

Problemet är inte transporttiden utan tiden från Process order till ship.

Råkade också ut för detta, hade beställt en gång tidigare men tydligen ville de ha ´kortets fram- och baksida´ en gång till...efter att jag skickat detta så gick det reptilsnabbt...

Mvh Björn

Sabud skrev:
Tyckte att jag skrev att jag reklamerat!

Frakt: UPS Express

Problemet är inte transporttiden utan tiden från Process order till ship.

Hehe, tänkte att jag kunde skriva ngr tips även om du reklamerat...jaja.

**

Hur lång är denna tiden generellt tro? Inom ett par dagar är nog normalt skulle jag tro.

En dålig erfarenhet är såklart inte kul men knappast ngt att klaga på när man ser till den generella kundbehandlingen. Håller du inte med Stephan?

MVH Niclas,

Jag har inte beställt ngt via internet. Jag besökte affären istället och fick inget bra bemötande av säljarna (de som checkade in väskan eller han som delade ut kataloger var duktiga på det de gjorde och var trevliga). Säljarna verkade inte intresserade (av att sälja ngt).

Hittils är det en som varit i affären och fått bra bemötande. Det är mao 50% än så länge. Tycker inte heller det verkar så smidigt att behöva skicka in bilder på sitt VISA-kort.

mill skrev:
...
Tycker inte heller det verkar så smidigt att behöva skicka in bilder på sitt VISA-kort.
...

Jag är glad att dom tar kreditkortsverifieringen på allvar.

Många klagar på det obekväma med kontroll av kreditkort - tills dom blir svindlade första gången ;-)

Jag har varit där vid ett par tillfällen.

Kände mig faktiskt lite vilsen i butiken till en början. De har ett ganska speciellt system när man ska handla, och de "förstår inte att man inte förstår", så att säga. Men när man väl fattat, så är det hur smidigt som helst.

Kan hålla med om att den del personal inte är så himla tillmötesgående, faktiskt. Hade ett minneskort som jag ville tömma och få överfört till CD-skiva. I ena änden av butiken sa de att de inte tillhandahöll den tjänsten, och de hade inte lust att ta reda på det heller. Efter att ha frågat runt en stund (jag tycke det var märkligt att de inte kunde göra detta i världens största fotoaffär) så träffade jag dock på rätt kille i andra änden av butiken, och han fixade det medan jag väntade.

Köpte bland annat en vinkelsökare till en polare, och nr jag kom till hotellet så upptäckte jag givetvis att den var trasig. Det var bara att knalla tillbaka och byta, funkade hur fint som helst. Service och reklamationer har en egen ingång runt hörnet.

Själv köpte jag ett Canon EF 300mm f/4L IS USM av B&H photo i förra veckan. Jag hade tänkt köpa det på Cyberphoto men det fanns inte inne och de visste inte när det skulle komma in.

Jag beställde objektivet den 25/5 och den 29/5 stod UPS utanför dörren och knackade. Då ska man tänka på att det var en helg emellan beställningen också. Så fort hade det knappast gått om jag hade beställt i Sverige.

Förutom snabb leverans sparade jag även ca 1300 kr på att köpa objektivet i USA. Tull och moms kommer man inte ifrån om man väljer frakt med UPS, de ska ha betalt före leverans.

Oerhört smidigt, måste jag säga. Jag kommer absolut handla där fler gånger.

MVH
Ulrika W

Anders Östberg skrev:
Jag är glad att dom tar kreditkortsverifieringen på allvar.

Många klagar på det obekväma med kontroll av kreditkort - tills dom blir svindlade första gången ;-)

Har inte så mkt med B&H att göra, men jag tycker det är en helt värdelös säkerhetskontroll. Ge mig 10 minuter i Photoshop så ska jag förfalska mitt eget VISA-kort till ngt annat.

Jag känner mig ganska säker på att om det kommer i orätta händer så kommer FSB ersätta mig.

Vilken härlig trygghet du har inbyggd Anders:)!

Jag tycker att det är en ok säkerhetskontroll.

MVH Niclas,

Jag är inte dummare än att jag förstår att även toppratade handelssajter har sina `offer´.

Som du säger, jag valde naturligtvis B&H för att den är välkänd och har bra omdömen.

Trots det, man blir lite konfunderad när de drar 20.000:- och tiden bara går.

Jag har nog inte handlat på nätet mer än 30-40ggr. men min erfarenhet är att när man tagit betalt skall godset ut ur huset med ljusets hastighet.

Transporttiden är inte deras problem.

Niclasfoto skrev:
Vilken härlig trygghet du har inbyggd Anders:)!

Jag tycker att det är en ok säkerhetskontroll.

MVH Niclas,

Jepp, jag är väl lite naiv och vill gärna tro det bästa om folk (och inte det värsta).

mill skrev:
Jepp, jag är väl lite naiv och vill gärna tro det bästa om folk (och inte det värsta).

Då är vi eniga.
Vilket borde innebära att du är extra glad då B&H gör en extra insats för din säkerhet.

MVH Niclas, som vårdar sin naivitet med ömhet!

Låter verkligen konstigt att man pratar dålig engelska i USA. I en stor butik där 99.99% måste vara amerikaner....

Tyvärr är det så att [redigerat av forumvärd] är mycket oflexibla och ofta uppträder som zombier bakom disken.

De uppträder dock alltid korrekt till skillnad från sina mer oseriösa kusiner i små lokaler med mer lampor och neon på utsidan än kameror på insidan.

Spara på skosulorna och ca 8% på priset genom att handla på postorder när du är i Usa.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar