Annons

Bäver hälsade på vid objektivtest

Produkter
(logga in för att koppla)
Härligt! De ser så skönt finurliga ut. Bra filmat dessutom, trots handhållet och hunden!

Lyckades tack vare ISO-egenskaperna i D7100:an få en bild på en bäver mitt i Upplands-Väsby förra veckan, sen kväll. Det är kul när djuren vågar sig in i "stan" :)

Hej !

Påtaglig vinjettering, verkar vara mest i överhörnen, varför ?, kanske beror
på att en är mest synlig där.

Vilken bländare används ?

//MW

Hej,
Vinjetteringen är pålagd i efterhand av mig.
Tror det var runt f3, sen hör man ju klickandet när jag bländar om till f1.8.

Flummig naturfotograf!

Hej, det var förra veckan va? Du kanske såg mig när jag sprang runt som en galning på andra sidan med ett 300mm för att få några bra bilder på den. Jag såg att den kom väldigt nära dig och blev lite avundsjuk, haha. Jag fick också några bilder. De ligger i Galleriet "animals in sweden" på min hemsida http://erikberg.weebly.com/animals-in-sweden.html

Väldigt rolig upplevelse. Jag pratade med en fiskare och han sa att den kommer tillbaka samma tid flera dagar i veckan. Den är tydligen skadad i ett framben.

Hej, det var förra veckan va? Du kanske såg mig när jag sprang runt som en galning på andra sidan med ett 300mm för att få några bra bilder på den. Jag såg att den kom väldigt nära dig och blev lite avundsjuk, haha. Jag fick också några bilder. De ligger i Galleriet "animals in sweden" på min hemsida http://erikberg.weebly.com/animals-in-sweden.html

Väldigt rolig upplevelse. Jag pratade med en fiskare och han sa att den kommer tillbaka samma tid flera dagar i veckan. Den är tydligen skadad i ett framben.

Ha ha, ja jag tänkte att du nog ångrade ditt val av å-sida.
Jag försökte gå ikapp dig sen men du han försvinna in under den dära tunneln.

Enligt en kille jag prata med så brukar bäverfamiljerna kasta ut sina tvååringar så här års. De blir då lite förvirrade och jagar runt ganska planlöst efter en boplats och är då ganska fokuserade och obrydda om annat under tiden.
Men ta det lugnt för den där bäver attack filmen på youtube är ganska läskig (sök på man killed by beaver).

Det var ju en bild i VLT i tidningen dagen efter då snuten hitta bävern utanför ICA och de hade lite meningsskiljaktigheter :)

Hej,
Vinjetteringen är pålagd i efterhand av mig.
Tror det var runt f3, sen hör man ju klickandet när jag bländar om till f1.8.

Hej !

Ok, förklarar saken, såg lite konstigt ut om det var från optiken.

Nått klick tänkte jag inte på, utom möljigen att det var nån sorts "fullglugg" vinjetering.

//MW

När gör du om testen med UV-hus ?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar