Annons

Bättre att satsa?

Produkter
(logga in för att koppla)

piyada

Aktiv medlem
Hej

Är det bättre att satsa på en bra kamera dvs EOS-1D Mark III eller räcker det med EOS 40D?

(behöver inte jämnföra priserna)

Jag vill ha en bra kamera att ha i längden, så ska man satsa på en proffs kamera eller skaffa sig en semi-proffs?

Jag vill höra din åsikt, skriv varför du väljer ena framför den andra (bortser från priset!)
Tack

Jag skulle vänta och se hur 40D kommer bli dvs om den kommer vara vädertätad (som Mark3) osv.

sen skulle jag tänkt

Bortsett från priset hade jag inte valt någon utav dom amatörkamerorna, jag hade naturligtvis valt Hasselblads H3D.

MK III är en stor och relativt tung kamera, skall du bära på den mycket så är den inget bra alternativ om du inte måste ha hastigheten. så det beror på vad ochhur du skall fota det. kanske är 5D ett alternativ oxå?

Enligt rykterna så ska 40D delvis vara vädertätad.

5D det är väl lite gammalt modell, kommer det fungera i längden tro?

Mjo... det skiljer lite va mellan MkIII och Hasselblad H3D i pris :p jag hinner inte ens svälta innan jag ens får så där mycket pengar.

Hasselblad H3D-39 kostar 311 250:-
Hur extremt bilder får man då?

piyada skrev:
Hej

Är det bättre att satsa på en bra kamera dvs EOS-1D Mark III eller räcker det med EOS 40D?

(behöver inte jämnföra priserna)

Jag vill ha en bra kamera att ha i längden, så ska man satsa på en proffs kamera eller skaffa sig en semi-proffs?

Jag vill höra din åsikt, skriv varför du väljer ena framför den andra (bortser från priset!)
Tack

Svaret finns i dina egna ord. Är du professionell fotograf, använder du kameran i ditt yrke ibland eller är du en "vanlig" amatörfotograf. Det är oftast du som fotograf som sätter gränserna, ingen kamera i världen tar bättre bilder bara för att den kostar 50000 i stället för 10000 kronor. Köp kamera efter vad du har för behov. Vet du inte vilket behov du har så köp modellen som betecknas semipro, och så går du ut och fotar och har kul!

ANNONS