Annons

Bästa svenska fototidning?

Produkter
(logga in för att koppla)

bigsmooth

Aktiv medlem
Hade tänkt börja prenumerera på någon fototidning nu framöver men har lite svårt att välja vilken. Har precis köpt ny utrustning så massa tester etc är inte lika viktigt som
tex fototeknik, bilder etc.

Kom gärna med tips, och motivera varför just ert val är bäst. Är mest inne på någon av de svenska alternativen om de inte är allt för långt efter de utländska rent kvalitetsmässigt.

Tack på förhand
 
Jag prenumererar på både Tidningen Foto och Kamera och bild. Skulle jag bli tvungen att välja en av de båda så hade det nog blivit Kamera och bild.

Tycker båda innehåller en bra mix av foto och utrustning. Tidningen foto upplever jag vara något mer flummig i sina val av fotoreportage, men det är förstås en smaksak.
 
Tycker om proffsfoto, ger inblick i fotograferingen på ett helt annat sätt, visst kan man inte precis springa utt och köpa ett hasselblad h3d men dom presenterar en perfektion man kan dra nytta av med sitt vanliga fotograferande :)
 
Tidningen FOTO är i mitt tycke den bästa svenska fototidningen, den innehåller mycket bra och varierade bilder av svenska och internationella fotografer vilket en seriös fototidning ska göra. Vissa tycker att FOTO är flummig men jag älskar den bildbredd som FOTO har. Men jag önskar ändå lite mer bilder och mindre tester.

Kamera & Bild köper jag knappt längre, anledningen är att tekniken har tagit överhanden och bilderna har kommit i andra hand, senaste nummret var helt klart en rejäl bildmässig besvikelse.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.