Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bästa fotoskrivaren??
- Trådstartare aiWa
- Start datum
jonasandersson
Aktiv medlem
Något att tänka på när man väljer skrivare är att den helst bör ha separata patroner för varje färg, något HPs 8750 inte har. Om man har kombinerade patroner riskerar man att få slänga en del bläck för at en enskild färg tagit slut. Annars har HPs skrivare fått bra kritik när det gäller både färg och svartvita utskrifter. En sidan som jag kan tipsa om är www.photo-i.co.uk
henrik.f
Aktiv medlem
Re: Svartvitt?
Om A4 räcker så är en Epson C86 med bläck från MIS en bra och billig lösning. Men då behöver man en till printer för färg förstås.
http://www.inksupply.com/utez.cfm
henrik
Malla skrev:
Vilken printer lämpar sig bäst för svartvita utskrifter?
Om A4 räcker så är en Epson C86 med bläck från MIS en bra och billig lösning. Men då behöver man en till printer för färg förstås.
http://www.inksupply.com/utez.cfm
henrik
CastorTroy
Medlem
Jag har en HP 7960 som jag är mycket nöjd med.
Jern
Aktiv medlem
Kraxabraxa skrev:
Ja... så kan man ju resonera - men om du t ex säljer eller ger bort en inramad bild så är det ju trevligt om den inte bleknar bort på ett par år. Om jag får välja så väljer jag helt klart bilder som håller i 100 år, men det är ju en smaksak...
Ja det har du ju helt rätt i, då är det naturligtvis bättre att man då redan vet att bilderna håller länge.
/ janne
stefohl
Aktiv medlem
Re: Svartvitt?
Vi använder Epson Ultrachrome-skrivare, som t ex Epson 2100, tillsammans med en RIP. Kombinationen av skrivare och rip-programmet gör att vi kan skriva ut både färg och svartvitt med mycket hög kvalitet. Främsta fördelen med de svartvita bilderna är att man slipper den metameri som annars är så tydlig på bläckstråleutskrifter.
D-max är också väldigt bra, även på matta papper. För en som brottats med att få till en godtagbar svärta på fotopapper med hjälp av tonare och annat är det underbart att kunna använda matta papper och få bra svärta.
MVH/Stefan
Malla skrev:
Vilken printer lämpar sig bäst för svartvita utskrifter? Epson 2100 har jag hört ska vara bra, likaså efterföljaren..men ganska dyr, nu kommer HP med en 8750 som ska var bra för svartvitt enl FOTO, och billigare, någon som vet eller någon annan just för svartvitt.
Vi använder Epson Ultrachrome-skrivare, som t ex Epson 2100, tillsammans med en RIP. Kombinationen av skrivare och rip-programmet gör att vi kan skriva ut både färg och svartvitt med mycket hög kvalitet. Främsta fördelen med de svartvita bilderna är att man slipper den metameri som annars är så tydlig på bläckstråleutskrifter.
D-max är också väldigt bra, även på matta papper. För en som brottats med att få till en godtagbar svärta på fotopapper med hjälp av tonare och annat är det underbart att kunna använda matta papper och få bra svärta.
MVH/Stefan