Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bästa fotoskrivaren ....
- Trådstartare Staffan
- Start datum
Copy_Con
Aktiv medlem
Staffan skrev:
... är väl Epson 2100, eller ?
Den har A3, bra upplösning, bra färguppsättning och garanterad livslängd.
Jag tycker att det är en underbar skrivare och kan bekräfta dina påståenden, allt utom garanterad livslängd, då jag inte haft utskriter uppsatta mer än ett år.
wikman
Aktiv medlem
Epson kommer ju med en ny serie skrivare i början av 2004, jag väntar lite på dem...
Epson Stylus Photo R***
Se här:
http://www.epson.com/cgi-bin/Store/consumer/consDetail.jsp?BV_UseBVCookie=yes&oid=37472319
och här:
http://www.epson.com/cgi-bin/Store/consumer/consDetail.jsp?BV_UseBVCookie=yes&oid=20306147
Epson Stylus Photo R***
Se här:
http://www.epson.com/cgi-bin/Store/consumer/consDetail.jsp?BV_UseBVCookie=yes&oid=37472319
och här:
http://www.epson.com/cgi-bin/Store/consumer/consDetail.jsp?BV_UseBVCookie=yes&oid=20306147
Copy_Con
Aktiv medlem
Staffan skrev:
Niklas :
Det är ungefär samma pris på nya 2200 som nuvarande 2100. Vilka fördelar har den nya?
Mats :
Klarar din Kodak A3 ?
Tycker den ser exakt likadan ut i specen, men okej, jag har inte jämfört dem sida vid sida.
Copy_Con
Aktiv medlem
violator skrev:
Kodaks sublimeringsskrivare 8500 Digital photo printer, tycker jag att är klart bäst.
Snabba utskrifter, torra direkt och riktigt blanka.
Minus är att den inte fyller ut en A4 fullt och att den väsnas en hel del.
Nä usch! Sublimering ger ett fint resultat (om man gillar blankt papper), men är mycket känsligare än man tror. Sen 2100 kom så har sublimeringen bara använts när bläcket eller pappret varit slut i den förstnämnda. Hastigheten är dock ett jättestort plus till sublimeringsskrivaren.
gors
Aktiv medlem
Staffan skrev:
Det är ungefär samma pris på nya 2200 som nuvarande 2100. Vilka fördelar har den nya?
Jag trodde att det var samma skrivare? 2200 är väl vad 2100 kallas i USA?
Tonyeagle
Aktiv medlem
svårt med färger
Är det inte så att 2000 och 2100 har lite svårt med färger och olika belysning. Har läst en hel del tester på nätet och det verkar som om synintrycket med de pigmenterade färgbläcket varierar väldeliga beroende på vilket ljus man betraktar utskrifterna i. Snart kommer säkert åldersbeständiga färger som tillval/original till övriga 6-färgsfotoskrivare som kanske inte påverkas av betraktningsljuset. Men säkerligen är 2100 ändå ett utmärkt val.
Nöjd nyägare av en Canon i9100.
Är det inte så att 2000 och 2100 har lite svårt med färger och olika belysning. Har läst en hel del tester på nätet och det verkar som om synintrycket med de pigmenterade färgbläcket varierar väldeliga beroende på vilket ljus man betraktar utskrifterna i. Snart kommer säkert åldersbeständiga färger som tillval/original till övriga 6-färgsfotoskrivare som kanske inte påverkas av betraktningsljuset. Men säkerligen är 2100 ändå ett utmärkt val.
Sonnaren
Aktiv medlem
Re: svårt med färger
Us
Har inte Canon överlag ganska dålig hållbarhet på utskrifterna? Läste det i ett test någonstans och jag har för mig det varit uppe till diskussion här. Utskrifterna är dock bra.....men tydligen inte så länge??Tonyeagle skrev:
Us
Daniel Ahlin
Aktiv medlem
Har epson löst problemet med att deras munstycken torkar ihop? Jag hade problemet för ca 4år sen men orkade aldrig åtgärda det eftersom den lät som ett tröskverk och färgen var alltid slut. Packade då upp min gamla HP som bara krävde ett patronbyte för att vara som ny.
Jågas
Medlem
Problem med Epson 2100
Jag har vissa problem med min 2100. Trots att jag har skapat (eller fått hjälp) att göra egna ICC-profiler så blir det ett tydligt magenta stick i vissa bilder. För att kolla vilka så har jag skrivit ut gråskalor och sett att det sticker iväg i vissa delar av gråskalan. Är det någon som har haft samma problem eller liknande? Epson i England håller på att kolla på en del utskrifter men jag har ännu inte fått något svar.
Thomas
Jag har vissa problem med min 2100. Trots att jag har skapat (eller fått hjälp) att göra egna ICC-profiler så blir det ett tydligt magenta stick i vissa bilder. För att kolla vilka så har jag skrivit ut gråskalor och sett att det sticker iväg i vissa delar av gråskalan. Är det någon som har haft samma problem eller liknande? Epson i England håller på att kolla på en del utskrifter men jag har ännu inte fått något svar.
Thomas
Hans-C
Avslutat medlemskap
Re: Problem med Epson 2100
Ja, jag har samma problem. Men jag har kört mycket med Epson grey balancer ocd där kan man justera olika delar av gråskalan. Det har blivit bättre. Tog dock en dag Det som jag upplever som problem nu är färgskiftningarna i olika sorters ljus. Och när man kör tester och gör inställningar måste man betrakta utskrifterna i exakt samma ljus annars är det kört.
Jågas skrev:
Thomas
Ja, jag har samma problem. Men jag har kört mycket med Epson grey balancer ocd där kan man justera olika delar av gråskalan. Det har blivit bättre. Tog dock en dag Det som jag upplever som problem nu är färgskiftningarna i olika sorters ljus. Och när man kör tester och gör inställningar måste man betrakta utskrifterna i exakt samma ljus annars är det kört.
Hans-C
Avslutat medlemskap
Har ej gjort enga profiler. Jag har förstått det på samma sätt som du, att om man kör med grey balancer är det den som "bestämmer". Ja, problemet var och är fortfarande lite grann med alla bilder. Men det varierar. Värst är sepia tonade bilder och liknande. Även "high key" men det kanske just syns mer där.
Jågas
Medlem
Izabell
Kolla in www.jlfoto.se
Litet företag i Falun som jag tycker är mycket bra. Tyvärr har vi ännu inte riktigt fått det att fungera med min Epson 2100 men jag vet att han har gjort profiler åt andra med Epson 2100. Han gjorde mina profiler till min gamla 1270 med mycket bra resultat.
Kan väl nämna att Epsons support inte har svarat mig trots attjag har jagat dem för att få ett ordentligt utlåtande angående mina utskriftsprov. Vet inte om det beror på att de inte vill kännas vid problemet........
Vore intressant att veta hur det går för dig med profilerna.
Thomas
Kolla in www.jlfoto.se
Litet företag i Falun som jag tycker är mycket bra. Tyvärr har vi ännu inte riktigt fått det att fungera med min Epson 2100 men jag vet att han har gjort profiler åt andra med Epson 2100. Han gjorde mina profiler till min gamla 1270 med mycket bra resultat.
Kan väl nämna att Epsons support inte har svarat mig trots attjag har jagat dem för att få ett ordentligt utlåtande angående mina utskriftsprov. Vet inte om det beror på att de inte vill kännas vid problemet........
Vore intressant att veta hur det går för dig med profilerna.
Thomas