Annons

Bästa bilfoto!

Produkter
(logga in för att koppla)
Expeditionsbilarna

Våra bilar på vägen hem till Sverige genom Afrika från Ghana.

Fattade intresse för fotografering under denna resa. Har nu införskaffat bättre kamera och fotar hej vilt hemma för att lära mig mer inför nästa expedition. =)

djungel.jpg

regnskog.jpg

hinder.jpg


/Ronnie
www.4x4expedition.se
 
Min bil

Tjena.
Jag har nyligen köpt en ny system kamera och har varit ute o fotat min bil,synd bara att den var lite skitig vid foto tillfället men ville prova lite o se hur det skulle bli,som sagt så är jag amatör och håller på att lära mig så ha översende med detta =).

Här är 2st bilder,en original och en som jag prova o gjorde om lite.




MVH T
 
Senast ändrad:
Mitt bilbidrag!

Har ingen vana att fota bilar, men den här lyckades jag få till i går.
 

Bilagor

  • _DSC4154_2.jpg
    _DSC4154_2.jpg
    12.4 KB · Visningar: 978
Tjena.
Jag har nyligen köpt en ny system kamera och har varit ute o fotat min bil,synd bara att den var lite skitig vid foto tillfället men ville prova lite o se hur det skulle bli,som sagt så är jag amatör och håller på att lära mig så ha översende med detta =).

Här är 2st bilder,en original och en som jag prova o gjorde om lite.




MVH T

Jag skulle kunna tipsa om ett polarisationsfilter, med hjälp av det skulle du kunna få bort mycket av reflexerna i rutorna samt addera en viss dramatik till himlen. Ett annat tips är att inte fota bilar mitt på dan när solen står högt, det är ett väldigt hårt ljus då.

Jag är själv absolut novis på att fota bilar, gjorde ett försök i går, resultatet kan du se ovan. lycka till med ditt fortsatta fotande :)
 
Tackar.
Ja det är många ord o ta till också,jag vet inte ens vad polarisationsfilter är förnått =/,som sagt jag lär mig så jag kommer nog att lära mig saker o ting med tiden.

Sen ska jag lära mig o fota djur o natur också men en sak i taget =)...tack för tippset iaf.

MVH T
 
Kan man ju inte låta bli då, snygg bil, behöver inte fotot va så där... :D
 

Bilagor

  • C70framibacke.jpg
    C70framibacke.jpg
    26.6 KB · Visningar: 894
Två bilder här från Autolife säsongsavslutning.
 

Bilagor

  • Autolife-Racing_7134.jpg
    Autolife-Racing_7134.jpg
    21.7 KB · Visningar: 897
  • Autolife-Racing_8416.jpg
    Autolife-Racing_8416.jpg
    11 KB · Visningar: 892
Några bilder från Autolife säsongsavslutning på bananpiren
 

Bilagor

  • IMG_5546.jpg
    IMG_5546.jpg
    19.5 KB · Visningar: 893
  • IMG_5987.jpg
    IMG_5987.jpg
    16.7 KB · Visningar: 876
  • IMG_5996.jpg
    IMG_5996.jpg
    19.1 KB · Visningar: 871
  • IMG_5878.jpg
    IMG_5878.jpg
    19.8 KB · Visningar: 881
  • IMG_5525.jpg
    IMG_5525.jpg
    19.7 KB · Visningar: 880
Lägger till två bilder som jag tagit. Nybörjare som jag är, så kanske de finns
saker att klaga på. Men jag är nöjd iallafall ]

Hej Stefan -
Jag tycker dina bilbilder är riktigt bra, i synnerhet den första med två bilar. Jag är väl själv en rätt så rutinerad amatörfotograf i största allmänhet, men jag har inte plåtat så många bilbilder under åren. Några bilbilder har jag iaf här på FS - kolla gärna i mitt album. Veteraner (gärna gamla Alfor och i synnerhet italienska & engelska sportbilar) intresserar mej nog mest.

mvh
/B
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.