Annons

Bäst Webhotell till hemsida???

Produkter
(logga in för att koppla)

Oet6

Medlem
Hej igen.
Jag ska starta en websida med inriktning på foto och som även ska innehålla artiklar (ingen konkurrent till fotosidan...), blogg och reportage.

Eftersom jag inte har någon ekonomi för det ska jag göra siten själv och det är så mkt att lära så jag tänkte fråga er för att spara lite tid vilket webhotell ni rekommenderar och varför?

Jag har läst lite och det verkar skilja sig väldigt mkt från webhotell till webhotell vad som gäller och vad man får för pengarna.

Tacksam för svar!

/Fredrik
 
Kolla in manufrog.com
Mycket utrymme för pengarna. Dessutom CPanel - vilket gör att du kan koncentrera dig på foto, och inte webb i sig.
 
Jag gjorde nyss min första sida på one.com
Kolla in resultatet på www.andreashansson.eu
Kostar drygt 200:- per år, och för en nybörjare som mig finns det en massa färdiga mallar och sådant.
Mera avancerade användare kan göra allt från skratch.
Åtminstone är jag väldigt nöjd så länge, billigt och bra.
 
Jag bytte nyligen från Crystone till one.com eftersom Crystone höjde priset så våldsamt. Har inget negativt att säga om one.com utan är helnöjd än så länge. Att man kan skapa bildgallerier utan några större ansträngningar är ju ingen nackdel precis om man nu vill det. Själv använder jag bildgallerifunktionen för snabba album som jag vill visa utvalda personer. Det är ju lite mer besvärligt att skapa lösenordsskyddade album på annat sätt så att säga.
 
Ett annat alternativ är Surftown
Det finns möjlighet till olika alternativ till plattform
Dessutom fins det "one click installation" av de vanliga CMS systemen (Wordpress,jomla etc).
För mig har det funkat utmärkt under den tid jag kört där.
Jag använder Etomite som CMS då upptcäkte att den hade de finesser som jag behövde.
 
Jag skulle rekommendera Binero som jag själv har använt i flera år nu. Jag valde just Binero för att de har bra priser, stabila och snabba servrar, enkelt att använda och de vet vad de håller på med.

Du har även möjligheten att testa Binero i 30 dagar vilket kan vara bra, kanske finns hos andra webbhotell också. De har ingen bindningstid.

Vilket webbhotell du nu väljer så läs vilkoren och registera aldrig ditt domän med webbhotellet du använder i fall det skulle uppstå problem i framtiden.
 
Tack för alla råd hitills!

Att registrera domännamnet... gör man inte det via ett webhotell eller finns det andra sätt att göra det på?

Jag ser ju givetvis nackdelen i att ha domännamnet knutet till ett webhotell om man inte är nöjd med webhotellet och vill byta...
 
one.com är alldeles utomordentligt bra. Gott om utrymme, fri trafik, programvara för fotoalbum (har dock inte testat den).
Vill samtidigt passa på att höja ett varnande finger för Loopia som trots sitt höga pris och goda(?) rykte har otroligt dålig upptid på vissa servrar.
 
Har flera domäner på bl.a One.com Är helt suveränt och mkt prisvärt.
Oderland.se har också funkat mycket bra, men är något dyrare.
 
Hej
Kan varmt rekommendera Binero, är det nåt som strular har de en trevlig o hjälpsam support. Har testat ett antal hotell för kunders räkningar, men Binero är det som fungerar bäst.

/Jocke
 
Att registrera domännamnet... gör man inte det via ett webhotell eller finns det andra sätt att göra det på?
Jag ser ju givetvis nackdelen i att ha domännamnet knutet till ett webhotell om man inte är nöjd med webhotellet och vill byta...
Kan bara instämma i rekommendationerna av www.one.com -- billigt, smidigt, bra service, bra verktyg även för nån som är helt noob på att göra webbsidor. Till exempel tycker jag att deras fotoalbum är alldeles utmärkta.

Enklast att regga domännamnet direkt hos webbhotellet (t ex one.com) men det är givetvis du som äger det och du kan ta med det till ett annat webbhotell, när du vill.
 
Hur funkar det där? Hittar inget på Surftown om det.

Finns lite info och en demo hur man bygger en sida här. Det är enkelt. Men tröttnar man på mallaren kan man använda ett nåt man installerar på sin egen data. Tyvärr funkar inte FrontPage på för Starter nivån då den endast har Linux som OS.
/Lars
 
Om ditt domän är ett COM domän eller liknande så är NameCheap väldigt bra eller om det är ett SE så är Loopia och Binero bra för domänregistering. Hos alla webbhotell kan man registera domänet samtidigt men det bästa är att redan ha ett namn registerat när du skaffar webbhotell. Du kan alltid flytta domännamet senare till en annan "registar".

Det där med "one click installation" heter Intallatron och jag tror de flesta webbhotell har detta nu. Det är bra att kontakta webbhotellet du är intresserad av med dina frågor. Om du får snabba och tydliga svar så vet du att du kan känna dig trygg med supporten.
 
Finns lite info och en demo hur man bygger en sida här. Det är enkelt. Men tröttnar man på mallaren kan man använda ett nåt man installerar på sin egen data. Tyvärr funkar inte FrontPage på för Starter nivån då den endast har Linux som OS.
/Lars

Jag tänkte mest på kopplingen till wordpress mm. Fast det har jag hittat nu :)
 
Cliche

Hej Svensk - Danska Cliche.se använder jag mig av.
Kör support på Europatid (ej US tid).

Billigt och pålitligt du registrerar även ditt domännamn där för en spottstyver.

http://www.clichehosting.com/se/Default.asp?

Min sida heter http://westnature.se/

Allt har funkat klockrent sedan starten, du får ett gäng e-postadresser, det finns räknare till sidan och en hel del andra tjänster beroende på vilken nivå du väljer.

Exempelvis:

GAMMA-suite webbhotell
500 MB plats och 20 e-mail konton
PHP
per månad 6,25 kr. inkl moms

Domänregistrering 220kr sedan 99 per år.

Mvh Claes
 
One.com är mitt tips, enkelt och vettigt pris.

Jag har inte fullt lika goda erfarenheter

Så länge man inte har för mycket trafk är one.com alldeles utmärkt. När det däremot börjar gå lite mer trafik så märker man att man får vad man betalar för. Ett webbforum jag är med och driver (http://www.ljudbojen.com) låg tidigare där, men en vacker dag för ganska precis ett år sen stängde de av sidan helt - utan förvarning eftersom de tyckte den drog för mycket kapacitet. Det var totala yxskaftsvar och det tog ett antal dagar innan ens supporten kunde låsa upp mycket nog så vi kunde lägga en "tillfälligt avbrott"-skylt och tanka ned sista databasen inför flytten.

Vi bytte istället till det amerikanska webbhotellet Godaddy.com som inte bara tillåter mycket mer trafik utan också specar hur mycket man får dra innan det blir problem.

Trafikmängden när det hände var c:a 20.000 "sidvisningar" om dagen, som resulterade i ungefär en gigabyte med data som strömmades ut från severn. OK, det är väl mycket för ett 12-kronorshotell, men att stänga sidan utan förvarning diskvalificerar one.com från all profesionell användning tycker jag.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.