ANNONS
Annons

Bärbara datorer och foto

Produkter
(logga in för att koppla)
PIC-ke skrev:
kolla upp det bättre för det låter som ett dåligt peecee argument från förr.
Håller nog med där, det finns mycket program till Mac. Vad gäller fotografi är det ingen skillnad, vad jag vet. Men det är ett argument en del använder, precis som en del Macfolk fortfarande tror det är krångligt att installera program i en Windowsmaskin.
Gamla sanningar hänger kvar längre, tyvärr.

...dessutom spelar jag bara det enda spelet värt att spela; första versionen av Quake från -96 tror jag. Wangadang!

Vist kan man väl använda en bärbar för bildbehandling, det visar ju et antal inlägg i denna tråd. Ser mer problem kring att datorn är mer utsatt viket innebär större krav på backup etc.

PC eller Mac ? Eller kanske Linux ? Eller Amiga ?Gäääässsssppppp....

Lite off topic kanske men när jag följer länkarna från en tillverkare inser jag att datortalibanerna jag trodde dog ut någon gång kring millenieskiftet fortfarande verkar vara i högsta grad vid liv. Skona oss alla....

joker skrev:

Vilka bildbehandlingsprogram saknas om man väljer Apple?

[/B]

Photoshop för MacOS X (utan emulering).

Utan MacOS X är Mac helt ointressant, och Photoshop finns ännu inte i en version för MacOS X. Den som finns måste köras med emulering.

lukin[SvartVitt] skrev:
Photoshop finns ännu inte i en version för MacOS X. Den som finns måste köras med emulering.

Det är inte sant PS7 körs med OsX rakt av.Och det har man kunnat göra ända sen 7'an kom.Du tänker på tidigare verisioner av PS ;-)

Calle vad jag vill påvisa är ju min egen färgade bild av datorval.Att windows maskiner klarar av det mesta och bra vet jag det är ju så idag att PC och MAC är väldigt likvärdiga och att "gamla" argument mot den ena eller andra inte håller längre.
Men vad som skiljer är fortfarande handhavandet och enkelheten mac är enkelt och stabilt.Jag har arbetat med OSX länge och aldrig haft en crash eller virus eller nånting ändå har jag betett mig nästan vårdslöst i systemet...allt bara fungerar..och det är jag väldigt glad över:) när många av mina vänner har stora bekymmer med sina pc burkar.

My point of view!

Var och en använd vad som känns rätt...känslan bestämmer ungefär som kameraval.

PIC-ke skrev:
Men vad som skiljer är fortfarande handhavandet och enkelheten mac är enkelt och stabilt.Jag har arbetat med OSX länge och aldrig haft en crash eller virus eller nånting ändå har jag betett mig nästan vårdslöst i systemet...allt bara fungerar..och det är jag väldigt glad över:)
Samma sak för mig som kör XP.

Ursäkta en okunnig, men det går väl att koppla en extern skärm till bärbara datorer, eller? I så fall borde ju det vara ett bra alternativ. Fast det blir ju några extra tusen förståss.

/Stefan

Merlin skrev:
Ursäkta en okunnig, men det går väl att koppla en extern skärm till bärbara datorer, eller? I så fall borde ju det vara ett bra alternativ. Fast det blir ju några extra tusen förståss.

/Stefan

Inga problem på nya bärbara datorer, men man ska alltid kolla specifikationen innan man köper dator oavsett om det är en stationär eller bärbar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar