Annons

Bära kameran???

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tror nog det bästa faktiskt är att ha den runt halsen. Det finns ingen chans att den glider av.

Sen tycker nog många att det ser töntigt ut och hänger därför kameran över axeln.

Men man har väl f-n inte kameran för att se cool ut?

/ Marcus
 
Ja du Robin! Smaken är ju bekant som baken... personligen föredrar jag att bära en runt halsen och en över axeln. Då har jag helst ett hus med ett 50mm fast objektiv hängande runt halsen samt ett extra hus med antingen ett 135mm tele eller ett zoom-objektiv hängande på axeln.
 
Har skälv kört med kameran på axeln en del men det är så bökigt att få upp den då har börjat allt mer att ha den runt halsen nu på vintern.
 
Går själv nästan alltid med kameran i handen och rem:en hastigt/slarvigt snurrad runt armen.... (jo sant)... när den inte ligger i toppen på väskan (så man kan "rycka" fram den).

Tungt att hålla i? Ja, iaf när man gått omkring på stan eller i någon mässhall i 4-5 timmar... (tackar vet jag batterigreppet)

Fick faktisk ett handledsrem istället för halsrem:en i julas som ska hålla om man skulle tappa.... provmonterat men ej testkört ännu (ville ha en extra "safetyrem" innan jag kör).

Finns nog fler trådar om detta har jag för mig ..

Hadé
 
Robin Gyllander skrev:
Fan fotosidan håller på som bilddagbokens forum....

Varför inte hålla dig där?

För att svara på din fråga så varken eller, jag gör som den Johan ovanför mig nyss nämnde, jag kör remmen runt armen ett par varv så kameran spänns fast lite i handen eller vad man sak säga.
 
Har funderat en del på detta eftersom jag har problem med ont i nacken och gillar inte att hänga vikter där.

Jag föredrar att hänga kameran från axeln, gör minst ont så och dessutom kan man enklare hantera två kameror.

Har man en lång rem kan man hänga kameran på diagonalen från ena axeln under andra armen om man ska gå en bit.

Har man ett objektiv typ 70-200 med stativfäste kan man prova att haka fästet i en ficka eller i bältet för att avlasta ännu mer.

Jag använder remmen Upstrap, kameran glider inte av axeln med den.
 
Robin Gyllander Larsson skrev:
Har skälv kört med kameran på axeln en del men det är så bökigt att få upp den då har börjat allt mer att ha den runt halsen nu på vintern.
Har Du svårt att "få upp den"? I så unga år? *lider_med_Dig*
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.