Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Avtal/Kontrakt

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag undrar om det är någon som har ett exempel på ett avtal/kontrakt för bröllopsfotografering som jag skulle kunna få kika på.
Är lite osäker på vad som ska stå i kontraktets villkors del..om copyright och användning av bilder m.m.

så om någon har en bra formulering till den biten av ett avtal/kontrakt, så vill jag gärna ta del av den.

//diana

vad jag vet så skrivs det inga kontrakt ang bröllopsbilder, Kanske undantag görs det vet jag inte, brudparet brukar ju beställa det dom vill ha efter det dom tittat på kontaktkartan.
Typ ett album en förstoring och ev tackkort.
sedan har ju fotografen neggen för ev efterbeställning.

fotograferingen därimot kan man väl skriva ett kontrakt på om man är osäker på om man får betalt.
ett sådant kan du ju skriva själv i såfall.
på vad som ingår i jobbet plus vad det kommer kosta, det behöver inte vara märkvärdigare än så.
Det går ju att göra snyggt i datorn om man vill att det ska se proffsigt ut. och det vill man ju...

betalning, och andra detlajer har jag koll på...

jag har sökt och sökt på internet efter en svensk version av ett bröllopskontrakt.. har sett massor av kontrakt på engelska. kanske de är mer nogranna i usa,england och andra länder. det jag är ute efter är något liknande till detta kontraktwww.bibiphoto.com/?method=Bibi.DownloadContract (PDF fil) fast en svensk version...

//diana

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar