Annons

Automatkarbin AK4 el AK5

Produkter
(logga in för att koppla)

RolandM

Aktiv medlem
Har en bildidé som innefattar behovet av en automatkarbin av typen AK4 eller AK5. Var får man tag på en sådan?

Den behöver inte vara fungerande, det räcker om det är en attrapp i naturlig storlek och välliknande i känslan.

Låna ut

Jag äger både en Ak4 och en Ak5 i min samling. OM du bor i Malmö så kan du få låna dem, men då måste jag hänga på, sådan är lagen (min licens,mitt ansvar).

Niklas

he he he

Jo min profilbild är farlig :)

Men vapnena är det inte. De är pluggade och brukas hyras till filmbolag och liknande.Kan laddas med ollonskott som smäller högt. Bönder hyr dem ibland ochså för att skrämma iväg fåglar med höga smällar.

Glad Sommar ///

NIKLAS

Tackar för förslagen.

Jag ber att få återkomma till dig Niklas när och om idéen blir realiserbar och passar på att tacka dig för erbjudandet och hoppas det står kvar även framöver. Vet nu att möjligheter att relativt enkelt går att få fatt i ett exemplar. I detta fall verkar det mer praktiskt att flytta på människor än att flytta på vapen.

Re: Re: Re: Automatkarbin AK4 el AK5

hasseper skrev:
Efter alla neddragningar inom försvaret är de flesta mob-förråd tömda så det är nog ingen ide att söka där.

Hasse

Lite OT kanske men tömningen av förråd har inget att göra med bantningen utan att man vill ha bättre koll på var vapnen finns och möjlighet att rycka ut om det skulle gå ett larm.

Jag tror att det är betydligt smidigare att jobba med pluggade vapen som ingen behöver klampa ut i lagens gråzoner för att visa upp. Och att flytta människor är garanterat lättare än att flytta vapen.

Per

Beroende på var du skall plåta kan det vara idé att informera polisen också. Så ni inte helt plötsligt blir omringade av poliser med dragna tjänstevapen. ;)

Mycket bra! Även om ni ska vara avsides utomhus så kommer 94-åriga Greta att gå förbi med hunden.
Jag har varit med om en incident under en Hemvärnsövning utanför Falun där polisen hade fått lite dålig information. De var inte glada alls kan jag tala om. Skulle tro att det är rätt ont om poliser som glatt åker på larm vid fyratiden på morgonen.

ANNONS