Ola Rockberg
Aktiv medlem
FujifilmX100s ... Förstår inte varför autofokusramen i genomsiktssökaren flyttar sig när kameran hittar fokus. Den rör sig snett nedåt åt höger. Vilken inställning hittar jag det på och vad är det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
FujifilmX100s ... Förstår inte varför autofokusramen i genomsiktssökaren flyttar sig när kameran hittar fokus. Den rör sig snett nedåt åt höger. Vilken inställning hittar jag det på och vad är det?
Utan att ha någon X100s så skulle jag tippa på att kameran visa en parallaxkompenserad AF-punkt när den låst fokus. Hamnar den då någon annanstans än man tänkt sig, så är det nog läge att göra ett nytt försök.
"Nytt försök" Förstår inte riktigt!? Kameran hittar fokus och är beredd att fota men det blir inte samma utsnitt som jag tänkt mig. Själva fokuspunkten ligger kvar där jag sökt fokus.
"Nytt försök" Förstår inte riktigt!? Kameran hittar fokus och är beredd att fota men det blir inte samma utsnitt som jag tänkt mig. Själva fokuspunkten ligger kvar där jag sökt fokus.