Annons

Att ta betalt via PayPal

Produkter
(logga in för att koppla)

frsk

Aktiv medlem
Jag har nyligen sålt en fotoraritet till en man i Sydkorea. Han har betalt mig via PayPal. Något jag dock inte förstår är hur man för över pengarna från PayPal till mitt vanliga bankkonto. Då PayPal inte svarat mig på någon dag försöker jag här.

Har någon här sålt saker och då fått betalt via PayPal?

När man anger sitt bankkonto som man vill föra över penganra till räcker det då med bankens namn (i mitt fall Nordea) och kontonnummer (Personnummer) eller behöver BIC/SWIFT respektive IBAN-kod användas för att pengarna ska komma rätt?

Bästa,
Fredrik

Är det inte så att du har ett konto i Paypal dit pengarna kommer?

Jag har för mig att det i Payson.se finns en funktion där man från paysonkontot kan överföra till sitt vanliga konto.

Kolla i Din Paypalsida om du har ngn sådan möjlighet.

MVH Niclas,

För att bli medlem i Paypal så måste man ju ange ett bankkonto/bankgiro/plusgiro eller kreditkort som pengar kan föras till eller dras ifrån, och när man gjort det verifieras detta och kontot blir godkänt. Jag kikade som hastigast och när man ska lägga till ett bankkonto till sitt Paypal så fick man först ange vilket land det gäller och sedan fortsätta fylla i uppgifter. Det finns ju också hjälpsidor (FAQ - Frequently Asked Questions) där man kan hitta svar på eventuella funderingar.

När du loggat in på din paypal-sida, så har du en flik som heter Withdraw. Förstår inte riktigt vad som är oklart.. Bara klicka på länken och följa instruktionerna.

Bilagor

• paypal-uttag.jpg
    paypal-uttag.jpg
    32.6 KB · Visningar: 521
ANNONS