ANNONS
Annons

Att köpa film

Produkter
(logga in för att koppla)

Ericis

Ny medlem
Fan vad arg jag blir! Har gått igenom varenda postorderbutik på internet som säljer fotogrejer, i hopp om att hitta en ENDA butik som kan tänka sig att ta emot faktura när man ska betala. Men NEJ! Jag tänker inte betala 400 spänn för ett 10-pack film som egentligen skulle kostat typ 270:- utan postförskott. Det är ju rena rånet!! Nån som har en länk till en internetbutik som säljer mot faktura och som säljer Kodak Tri-X 400? /Erica

Det brukar gå bra med förskottsbetalning och sen skickas filmerna med 40:- i brevporto. Så tagga ner..ta en Toy :)

Men du är ju Hbg:are.. precis som moi...Jag kan höra av mig när jag ska beställa nästa gång :)

Scandinavian photo tar för Kodak TriX 400 135-36 27/st om du köper fler än tio rullar. Kanske kan du lösa ett köp med dem genom förskottsbetalning?

27 spänn rullen är ju överkomligt även för studenter..

Jag förstår inte varför du tror att du kan köpa billigare om du får faktura. Du måste ju betala för frakten i alla fall, den får du specificerad på fakturan. Med förskottsbetalning som Jeppe föreslår slipper du postförskottsavgiften. / Roine

Ett allternativ är att som hos Photax be om faktura, dom begär då en kreditupplysning på dig, kostar typ 200:- för att göra det.
Är man sedan en fattig student utan fast inkomst så lär man knappast vara kreditvärdig.
Enklast är väl att gå ut till en affär och handla, om du sedan tycker postorder är hutlösa i prissättningen återstår att se.

Senast ändrad:
Det kan tyckas vara dyrt med film..för helst ska man ju inte snåla vid sina fototillfällen. Men faktum är att Sverige är ett av dem länder där film är billigast. Iallafall har det varit så förut.

Om du har kamrater som också är fotointresserade så kan ju ett tips vara att ni gör gemensamma beställningar.

Jag tyckte själv att film var någonting dyrt tidigare..men har börjat inse att det faktiskt är en ganska "försumbar" kostnad för en hobbyfotograf. Man måste ställa kostnaden för film i relation till vad man får tillbaka. Tar man 50 rullar film (ca 1 rulle/vecka) och filmen kostar 36:- inkl.frakt..ja då blir det 1800:-/år. Framkallar gör du förmodligen själv..

Skippa ett krogbesök i månaden och kostnaden för filminköp betalar sig själv.. :)

/Zim

Senast ändrad:
Zimzalabim skrev:
....Tar man 50 rullar film (ca 1 rulle/vecka) och filmen kostar 36:- inkl.frakt..ja då blir det 1800:-/år....

Ojoj... då får jag inte ta en bild på 3 månader nu.... ;)

Tänk vad jag ska spara pengar den dagen jag börjar med digitalt ;)

Hehe..sparar pengar gör man definitivt med digitalt..men kvaliteten på bilderna tycker jag personligen inte alls blir i klass med film. Nu talar jag om digitalkameror i konsumentprisklassen för några 10000:-. Och jag vill inte starta en debatt om detta.. :)

50 rullar film som jag tog som exempel är iallafall för mig ganska mycket film. Jag klarar mig med hälften just nu! Och då blir det billigt! :)

/Zim

Är du en trogen kund så brukar det aldrig vara några problem med att få det fakturetat. Testa fotoelektronik.se

De handlar jag av och betalar alltid mot faktura

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar