Leo S
Avslutat medlemskap
Emil-G skrev:
Jag hade nog inte handlat där: Reseller Ratings - Abe's of Maine
OK, bra deckararbete där.Jag kommer inte heller handla av Abe´s...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Emil-G skrev:
Jag hade nog inte handlat där: Reseller Ratings - Abe's of Maine
Crumpler skrev:
Beställde två gluggar och ett motljusskydd från B&H Photo för ett par veckor sedan och tjänade på affären trots tull och momsavgifter.
Fick grejerna redan efter 3 dagar!
Dock måste du skicka in en bild på både baksidan och framsidan av ditt VISA kort innan affären kan gå igenom vilket jag inte gillade.
PMD skrev:
Men nu handlade det om B&H Photo. Använder de en krypterad förbindelse när man skickar över bilden på kortet? Jag minns inte.
Arne S skrev:
Besökte deras butik för nästan exakt en månad sedan, en upplevelse för en fotointresserad. En intressant detalj var att samtliga i personalen verkar vara judar. Alla, jag menar alla, bar kalott på huvudet. Och vi pratar inte 10 personer...
/Arne
V.Svanström skrev:
Betalar man först 7% tull på objektivet ut ur USA och sedan hur mkt när den kommer till Sv?
Vad kostar frakten till Sverige?
Kan ha missat det i tråden men har läst igen om den..
För ett par veckor sedan så beställde jag ett Canon 70-200 f2.8L IS, en Canon extender och några filter. Jag handlade för $ 2013,85 + frakt $ 70.55 (UPS) och då blev tullen 431kr, expeditionsavgiften 148kr och momsen 3517kr. Beställde en onsdag och fick paketet hemkört på fredag fm., snabbt och smidigt.V.Svanström skrev:
Betalar man först 7% tull på objektivet ut ur USA och sedan hur mkt när den kommer till Sv?
Vad kostar frakten till Sverige?
Kan ha missat det i tråden men har läst igen om den..
Man riskerar åtal för varusmuggling, vilket kan ge böter (eller fängelse om brottet anses grovt, vilket jag tror att det inte skulle göra). Dessutom kan varorna tas i beslag.tompalarsson skrev:
Blir det nån påföljd om man inte anger att man har införskaffat tex utrustning objektiv, (filter mm) för 7000SEK?
PMD skrev:
Man riskerar åtal för varusmuggling, vilket kan ge böter (eller fängelse om brottet anses grovt, vilket jag tror att det inte skulle göra). Dessutom kan varorna tas i beslag.
Seriösa? Tja, du avgör: Reseller Ratings - Ritz Cameratompalarsson skrev:
Ska till USA (Raleigh, NC) i januari. Där finns det en Ritz camera-affär som jag spanat in på nätet. Är de seriösa? [...]