Limegreen
Aktiv medlem
Tycker det är en bit av en djungel när det kommer till vad man får och inte får ta kort på och använda i egen tur i kommersiellt eller privat syfte. T.ex. att ta kort på folk man inte känner, finns hur mycket trådar som helst om det men jag får ändå inte riktigt kläm på det, då vissa mer oseriösa tidskrifter visar alla möjliga beklämmande bilder på allt från kändisar till pseudokändisar.
Men, min fråga nu... som jag inte hittat något svar på. Vad händer om jag fotograferar ett varumärkesskyddat objekt eller logotyp, typ skyltar osv. och sen publicerar den bilden själv eller säljer den bilden för att användas kommersiellt? Ett kan tyckas löjligt exempel vore väl att fotografera någon annans fotografi och sen sälja det som mitt eget fotografi, eftersom det rent tekniskt är det.
Nån som har svar på tal?
Men, min fråga nu... som jag inte hittat något svar på. Vad händer om jag fotograferar ett varumärkesskyddat objekt eller logotyp, typ skyltar osv. och sen publicerar den bilden själv eller säljer den bilden för att användas kommersiellt? Ett kan tyckas löjligt exempel vore väl att fotografera någon annans fotografi och sen sälja det som mitt eget fotografi, eftersom det rent tekniskt är det.
Nån som har svar på tal?