Annons

Att bryta sitt mönster...

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Jag har ibland testat att göra nya typer av bilder... bilder som jag på fs inte är "känd" för att göra. Resultatet har blivit mycket få kommentarer. Det kan ju bero på att bilderna är dåliga, men det kan oxå bero på att de som brukar kommentera mina bilder inte "kan" den bildstilen. Finns det andra tänkbara förklaringar?

Då får man välja mellan att fortsätta som man brukar och får mer kommentarer eller att hålla fast vid sin nya (kompletterande) stil och ta att kommentarerna blir få...

Känner ni igen er? Hur skulle ni göra?

fråga dig hur mycket FS betyder för dig, och hur mycket foto betyder för dig

Och självklart, vad betyder andras åsikter för dig

Jag lämnade FS och alla andra foto-communitys för ca 1 år sedan..
Jag kände att andras "tyckande" blev förmycket, och det påverkade mitt egna fotografiska tänkande.

Vilket som är rätt och fel.. bra fråga..
Tänk på dig själv i första hand, ta omvärlden sedan!

Nog svammlat :)

/Adam

Jag får många kommentarer även på bilder som ligger utanför det området jag brukar fotografera...om de är bra vill säga.

Ser ingen anledning till att anpassa sitt fotograferande efter hur många kommentarer man får på en viss typ av bilder.

Det är dom kommentarerna man får som räknas..inte dom man inte får.

Jag vet Adam, men för min del är det inte aktuellt att lämna fs.

Jag hoppas kunna fortsätta fota precis det jag vill, även om det är nya stilar, det styr jag ju själv, men frågan är hur fs indirekt påverkar och frågan är vad man skall lägga upp för att utvecklas.

Gynnar fs att man byter stil?

Jag är helt övertygad att om du lägger upp bra bilder, så spelar det ingen roll vilken stil de har..du får många kommentarer iaf.

Ja det kanske underlättas av att man numer inte ser på tumnaglarna vem som gjort bilden ;) Om bilderna kommenteras istället för fotografen ;)

Hustomten skrev:
Ja det kanske underlättas av att man numer inte ser på tumnaglarna vem som gjort bilden ;) Om bilderna kommenteras istället för fotografen ;)
Tror jag inte gör någon som helst skillnad.
Jag fick många kommentarer på min Matrix bild (helt utanför det jag brukar fota) och det var innan ändringen.

Jag tycker om att vara lite stilb(r)ytande då och då! Det finns så många områden som jag tycker om att försöka fotografera så jag kör på efter egen vilja. Det är klart, tillhörde man den skaran som är bortskämda med ca 20 kommentarer per bild så kanske det känns tråkigt om man byter stil och "bara" får 5-7 st. Kanske har man då lyckats få lika många kommentarer som en mer okänd fotograf på fotosidan skulle få, eftersom en annan kategori personer kommenterat förutsättningslöst. Det behöver ju inte vara så illa... :)

För att vara verkligt fri behöver vi göra oss av med behovet av andra människors uppskattning. Det är svårt, men nog ganska skönt när man lyckas!

Mvh Martin

Ja kan säga kollar man på Daniel och Elin så ser man ju det där ganska kraftigt när dom tar bilder utöver sin fetich stil ja då blir det välldigt få kommentarer...

Janne jag tror att det är så att det är en del människor som har lagt in en bevakning på dig för dom gillar just din bild stil som du vanligvis sysslar med. Men när du avviker från det ja då är det bilder som inte intreserar dom och där finns det ju dom som fortfarande är dig trogen eller dom som bara vill se det dom tycker du ska syssla med.

jag har bevakning på både Daniel och Elin då jag lättare har för att komentera Daniels bilder som sticker ut från mängden än Elins då dom hamnar utanför vad jag tycker är intresant...

John / bara min syn och tycke

Om vi tog bort bevakningsfunktionen och enbart kunde kommentera anonyma bilder, skulle det då bli lättare att byta stil...

Ja tanken är radikal, men jag bara undrar.....

Hustomten skrev:
Om vi tog bort bevakningsfunktionen och enbart kunde kommentera anonyma bilder, skulle det då bli lättare att byta stil...
Jag förstår ärligt talat inte var svårigheten ligger..det är ju hur enkelt som helst bara man har ideer.

Jag pratar inte om huruvida man som fotograf kan byta stil eller inte, jag pratar om hur det generellt sett tas emot på fs.

Hustomten skrev:
Jag pratar inte om huruvida man som fotograf kan byta stil eller inte, jag pratar om hur det generellt sett tas emot på fs.
Jag med...är bilderna bra så blir de väl emotagna på FS...oavsätt stil.

Om man - som du sa i någon annan tråd - vill ha namn under bilderna för att kommentera vissa personers bilder, eller om folk - som du trodde - övergår till att enbart kommentera på bevakningar, möter bilderna aldrig de som är hemma i den nya stilen

Hustomten skrev:
Inte om man - som du sa i någon annan tråd - vill ha namn under bilderna för att kommentera vissa personers bilder,
Vad har det med saken att göra?

Hustomten skrev:
eller om folk - som du trodde - övergår till att enbart kommentera på bevakningar. Då möter bilderna aldrig de som är hemma i den nya stilen
Precis..så därför är det bäst om namnen får vara kvar.

Bilderna möter aldrig isåfall inte de som är hemma i den nya stilen. Bilderna möter de som har kontakt med fotografen som person. Person avgör mer än bild.

Hustomten skrev:
Bilderna möter aldrig isåfall inte de som är hemma i den nya stilen
Bara för att namnen syns under bilderna så ser ingen bilderna som gillar den nya stilen?
Jag kan faktiskt inte se något samband där...är bilden bra så kollar folk på bilden oavsätt namn.
Hustomten skrev:
Bilderna möter de som har kontakt med fotografen som person.
Så du kollar bara på bilder om du känner fotografen? jag kollar på alla intessanta bilder..
Hustomten skrev:
Person avgör mer än bild.
Jag delar inte den åsikten för 5 öre..

Det har jag ju redan svarat på (se tidigare inlägg)..det skulle inte vara önskvärt, risken för att fler gör så ökar om bilderna saknar namn på fotografen.

ANNONS