Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Att bryta sitt mönster...
- Trådstartare Arleklint
- Start datum
sagan
Avslutat medlemskap
Nej, det tror jag inte alls!Hustomten skrev:
Då tror du ju alltså att namnet har mer betydelse än bilden.
Att man har favoritfotografer/vänner som man gärna följer hindrar inte att man kollar på andra bilder.
Men kan man inte hitta bilderna lätt genom att kolla på alla bilder så ökar givetvis bevakningsfunktionens betydelse.
Kan man inte heller använda det så tror jag många tröttnar helt..
Jag ser inte att det underlättar ett dyft!Hustomten skrev:
Och det vore bra om vi kom bort ifrån för att t.ex underlätta stilbyte.
Arleklint
Aktiv medlem
Om det kan vara svårt för nya medlemmar att komma in på sidan och få kommentarer, så tror jag det här att byta stil kan vara en annan vinkling på samma sak.
Om en alltför stor del av kommenterandet görs till vänner och favoritfotografer så kan det kanske vara en orsak. Skall bilderna dessutom vara bra för att få kommentarer så ökar problemet än mer.
Om en alltför stor del av kommenterandet görs till vänner och favoritfotografer så kan det kanske vara en orsak. Skall bilderna dessutom vara bra för att få kommentarer så ökar problemet än mer.
sagan
Avslutat medlemskap
Du tror på allvar att om man hindrar folk från att kommentera bilderna från de fotograferna de vill kommentera i första hand, så får de en brinnande lust att kommentera fler bilder?Hustomten skrev:
Om en alltför stor del av kommenterandet görs till vänner och favoritfotografer så kan det kanske vara en orsak.
Jag är helt övertygad om att det är precis tvärtom.
Det är ju en förutsättning oavsätt bildstil..folk gillar inte att kommentera skitbilder.Hustomten skrev:
Skall bilderna dessutom vara bra för att få kommentarer så ökar problemet än mer.
Det har inget med bildstilen att göra.
sagan
Avslutat medlemskap
Klart det är så..och då får man räkna med att man inte får så många kommentarer..ofrånkomligt.Hustomten skrev:
Om man byter bildstil tror jag risken för många av oss är att bilderna inte blir toppen direkt. Det var kopplingen jag tänkte på.
malmphoto
Aktiv medlem
Janne! Jag tycker du skall fortsätta att bryta mönster, komplettera och ta dina "vanliga" bilder i den mix du själv tycker rolig. FS kan vara utvecklande men också väldigt hämmande. Styr själv, låt inte andra styra. Få kommentarer behöver inte betyda att bilden är dålig, utan att publiken kanske saknar förmågan att se?!
Mvh/Erik
Mvh/Erik
Arleklint
Aktiv medlem
malmphoto skrev:
Janne! Jag tycker du skall fortsätta att bryta mönster, komplettera och ta dina "vanliga" bilder i den mix du själv tycker rolig.
Det kommer jag göra, fast FS kanske inte är rätt forum för allt.
sagan
Avslutat medlemskap
Vilket forum skulle vara bättre menar du?Hustomten skrev:
Det kommer jag göra, fast FS kanske inte är rätt forum för allt.
Jan vdV
Avslutat medlemskap
Janne, tycker det verkar som du låter ditt bildskapande baseras av vad folk på fs tycker och inte tycker om dina bilder, kan vara riktigt hämmande tror jag.
Visst, det är kul att få mycket positiva kommentarer, men är det "samma" typ av bild man lägger ut hela tiden så blir det ju föga utvecklande, eller?
Lägger jag ut ett renodlat fågelporträtt(som jag gillar att ta), pang så har jag 10-20 kommentarer. Lägger jag ut en lite mer "annorlunda" naturbild(som jag också gillar att ta) så blir det kanske 5 kommentarer.
Vilken bild är bäst? Det avgör du som fotograf!
Mvh/Jan
Såg nu i efterhand att jag i stort upprepat vad Erik skrev, ja ja... det får stå kvar
Visst, det är kul att få mycket positiva kommentarer, men är det "samma" typ av bild man lägger ut hela tiden så blir det ju föga utvecklande, eller?
Lägger jag ut ett renodlat fågelporträtt(som jag gillar att ta), pang så har jag 10-20 kommentarer. Lägger jag ut en lite mer "annorlunda" naturbild(som jag också gillar att ta) så blir det kanske 5 kommentarer.
Mvh/Jan
Såg nu i efterhand att jag i stort upprepat vad Erik skrev, ja ja... det får stå kvar
gunte
Aktiv medlem
malmphoto skrev:
Janne! Jag tycker du skall fortsätta att bryta mönster, komplettera och ta dina "vanliga" bilder i den mix du själv tycker rolig. FS kan vara utvecklande men också väldigt hämmande. Styr själv, låt inte andra styra. Få kommentarer behöver inte betyda att bilden är dålig, utan att publiken kanske saknar förmågan att se?!
Mvh/Erik
Helt rätt iställning, även om kommentarerna blir färre så känns dom som kommer ändå mer "genomtänkta" och "äkta" om bilden är eller har ett något djupare uttryck.
mvh/Gunte..
Arleklint
Aktiv medlem
Jan vdV skrev:
Janne, tycker det verkar som du låter ditt bildskapande baseras av vad folk på fs tycker och inte tycker om dina bilder, kan vara riktigt hämmande tror jag.
Mvh/Jan
Mitt bildskapande formas inte av fs, kanske lät det så. Nej, jag fotar mycket olika saker och på olika sätt för att jag gillar det. Däremot lägger jag inte upp allt på fs. Det är så jag menar.
sagan
Avslutat medlemskap
Är det någon som sagt att det inte har betydelse?Liza skrev:
Med tanke på namnet inte ska ha någon betydelse....varför då smyga in sitt alias i bildrubriken - test eller kommentarfiske ?
Bilden är viktigast, men givetvis är inte namnet betydelselöst!
Jag tog med det som en service..eftersom jag själv tycker det är bra om det står med.
Jan vdV
Avslutat medlemskap
Hustomten skrev:
Mitt bildskapande formas inte av fs, kanske lät det så. Nej, jag fotar mycket olika saker och på olika sätt för att jag gillar det. Däremot lägger jag inte upp allt på fs. Det är så jag menar.
Ok, jag missuppfattade Sorry.
Mvh/Jan