Annons

Att bryta sitt mönster...

Produkter
(logga in för att koppla)
Då tror du ju alltså att namnet har mer betydelse än bilden. Och det vore bra om vi kom bort ifrån det för att t.ex underlätta stilbyte, eller för att underlätta för nya att komma in på sidan.

Hustomten skrev:
Då tror du ju alltså att namnet har mer betydelse än bilden.
Nej, det tror jag inte alls!
Att man har favoritfotografer/vänner som man gärna följer hindrar inte att man kollar på andra bilder.
Men kan man inte hitta bilderna lätt genom att kolla på alla bilder så ökar givetvis bevakningsfunktionens betydelse.
Kan man inte heller använda det så tror jag många tröttnar helt..

Hustomten skrev:
Och det vore bra om vi kom bort ifrån för att t.ex underlätta stilbyte.
Jag ser inte att det underlättar ett dyft!

Å ena sidan pläderar du för att namnet skall finnas under tumnaglarna, och att det måste vara så för att folk inte skall övergå till att kommentera på bevakning av viss person. Å andra sidan säger du att namnet inte har större betydelse än bilden. Jag förstår dig inte.

Det är mycket enkelt att förstå...man vill följa vissa fotografer och kolla på spännande bra bilder från alla fotografer..den ena utesluter inte på något sätt det andra!

Att ta bort det ena kan mycket väl leda till mindre uppmärksamhet på det andra.

Min erfarenhet hur det fungerar på FS har jag ju redan nämnt...tar man bra bilder så får man mycket kommentarer oavsätt stil.
(vilket man inte skulle få om det vore som du påstår att namnet är viktigare än bilden).

Jag brukar få kommentarer även om jag lägger in bilder som skiljer sig mycket från vad jag brukar lägga in, fast det kanske beror på att ingen känner igen mitt namn (än) iofs. ;)

Om det kan vara svårt för nya medlemmar att komma in på sidan och få kommentarer, så tror jag det här att byta stil kan vara en annan vinkling på samma sak.

Om en alltför stor del av kommenterandet görs till vänner och favoritfotografer så kan det kanske vara en orsak. Skall bilderna dessutom vara bra för att få kommentarer så ökar problemet än mer.

Hustomten skrev:
Om en alltför stor del av kommenterandet görs till vänner och favoritfotografer så kan det kanske vara en orsak.
Du tror på allvar att om man hindrar folk från att kommentera bilderna från de fotograferna de vill kommentera i första hand, så får de en brinnande lust att kommentera fler bilder?
Jag är helt övertygad om att det är precis tvärtom.
Hustomten skrev:
Skall bilderna dessutom vara bra för att få kommentarer så ökar problemet än mer.
Det är ju en förutsättning oavsätt bildstil..folk gillar inte att kommentera skitbilder.
Det har inget med bildstilen att göra.

Om man byter bildstil tror jag risken för många av oss är att bilderna inte blir toppen direkt. Det var kopplingen jag tänkte på.

Jag tror inte du och jag kommer längre nu.

Hustomten skrev:
Om man byter bildstil tror jag risken för många av oss är att bilderna inte blir toppen direkt. Det var kopplingen jag tänkte på.
Klart det är så..och då får man räkna med att man inte får så många kommentarer..ofrånkomligt.

Janne! Jag tycker du skall fortsätta att bryta mönster, komplettera och ta dina "vanliga" bilder i den mix du själv tycker rolig. FS kan vara utvecklande men också väldigt hämmande. Styr själv, låt inte andra styra. Få kommentarer behöver inte betyda att bilden är dålig, utan att publiken kanske saknar förmågan att se?!

Mvh/Erik

Janne, tycker det verkar som du låter ditt bildskapande baseras av vad folk på fs tycker och inte tycker om dina bilder, kan vara riktigt hämmande tror jag.

Visst, det är kul att få mycket positiva kommentarer, men är det "samma" typ av bild man lägger ut hela tiden så blir det ju föga utvecklande, eller?
Lägger jag ut ett renodlat fågelporträtt(som jag gillar att ta), pang så har jag 10-20 kommentarer. Lägger jag ut en lite mer "annorlunda" naturbild(som jag också gillar att ta) så blir det kanske 5 kommentarer.
Vilken bild är bäst? Det avgör du som fotograf!

Mvh/Jan

Såg nu i efterhand att jag i stort upprepat vad Erik skrev, ja ja... det får stå kvar:)

malmphoto skrev:
Janne! Jag tycker du skall fortsätta att bryta mönster, komplettera och ta dina "vanliga" bilder i den mix du själv tycker rolig. FS kan vara utvecklande men också väldigt hämmande. Styr själv, låt inte andra styra. Få kommentarer behöver inte betyda att bilden är dålig, utan att publiken kanske saknar förmågan att se?!

Mvh/Erik

Helt rätt iställning, även om kommentarerna blir färre så känns dom som kommer ändå mer "genomtänkta" och "äkta" om bilden är eller har ett något djupare uttryck.
mvh/Gunte..

Jan vdV skrev:
Janne, tycker det verkar som du låter ditt bildskapande baseras av vad folk på fs tycker och inte tycker om dina bilder, kan vara riktigt hämmande tror jag.

Visst, det är kul att få mycket positiva kommentarer, men är det "samma" typ av bild man lägger ut hela tiden så blir det ju föga utvecklande, eller?
Lägger jag ut ett renodlat fågelporträtt(som jag gillar att ta), pang så har jag 10-20 kommentarer. Lägger jag ut en lite mer "annorlunda" naturbild(som jag också gillar att ta) så blir det kanske 5 kommentarer.
Vilken bild är bäst? Det avgör du som fotograf!

Mvh/Jan

Såg nu i efterhand att jag i stort upprepat vad Erik skrev, ja ja... det får stå kvar:)

Mitt bildskapande formas inte av fs, kanske lät det så. Nej, jag fotar mycket olika saker och på olika sätt för att jag gillar det. Däremot lägger jag inte upp allt på fs. Det är så jag menar.

Med tanke på namnet inte ska ha någon betydelse....varför då smyga in sitt alias i bildrubriken - test eller kommentarfiske ?

Liza skrev:
Med tanke på namnet inte ska ha någon betydelse....varför då smyga in sitt alias i bildrubriken - test eller kommentarfiske ?
Är det någon som sagt att det inte har betydelse?
Bilden är viktigast, men givetvis är inte namnet betydelselöst!
Jag tog med det som en service..eftersom jag själv tycker det är bra om det står med.

Hustomten skrev:
Mitt bildskapande formas inte av fs, kanske lät det så. Nej, jag fotar mycket olika saker och på olika sätt för att jag gillar det. Däremot lägger jag inte upp allt på fs. Det är så jag menar.

Ok, jag missuppfattade;) Sorry.

Mvh/Jan

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto