Annons

Att använda clipart?

Produkter
(logga in för att koppla)

wozzgirl

Aktiv medlem
Jag letade lite i gamla trådar angående hur man får använda clipart och det hela verkar väldigt luddigt tycker jag.
Inom vissa områden (skoluppsatser och programblad för kyrkan typ) var det ok men sen får man inte marknadsföra sitt företag med hjälp av clipart?

Finns det någon motsvarighet till clipart? Ritade bilder som man får använda fritt?

wozzgirl skrev:
Jag letade lite i gamla trådar angående hur man får använda clipart och det hela verkar väldigt luddigt tycker jag.
Inom vissa områden (skoluppsatser och programblad för kyrkan typ) var det ok men sen får man inte marknadsföra sitt företag med hjälp av clipart?

Finns det någon motsvarighet till clipart? Ritade bilder som man får använda fritt?

Jag misstänker att de specifika reglerna är olika för olika clipart-kollektioner beroende på vilka som ger ut dem.

Försök hitta regler om just de cliparts som du tänker använda då ett generellt svar här mycket väl kan bli fel.

I det här fallet har jag Microsofts clipart-bilder nedladdade som jag skulle vilja använda i jobbet för en skylt.. men det verkar som om just Microsoft är väldigt noggranna med sina bilder?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar