Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Att önska kommentarer till egna bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

xavslut

Avslutat medlemskap
Snälla alla ni andra på fotosidan!

Jag har nu hamnat i en lite konstig situation. Det är nämligen så att för många av er skicker e-post till mig och önskar att jag ska kommentera era bilder, också över e-post. Det blir nu lite för svårt för mig att kunna leva upp till dessa önskemål.

Jag kan svara på frågor ni ställer i mina album, men jag hinner tyvärr inte mer än det. De andra bilderna på fotosidan måste jag få lov att upptäcka själv.

Jag vill så gärna kunna hjälpa till annars, men jag måste hinna med annat också tyvärr...

Om ni skickar mig frågor över e-post kan det tyvärr ta tid innan jag hinner svara. Hoppas ni förstår mitt problem. Jag uppskattar att ni önskar synspunkter från mig, men jag måste nog tvingas sortera lite, tyvärr. Hoppas ni ursäkter...

Jag tycker att det är helt okej att du inte hinner svara på allas önskemål. Faktum är att jag är possitivt överraskad att du lägger ner så mycket tid på fotosidan ändå. Har fått för mig att fotografer som du ligger och kryper med kameran bland buskar och blommor hela dagarna.

SinusLinus skrev:
Jag tycker att det är helt okej att du inte hinner svara på allas önskemål. Faktum är att jag är possitivt överraskad att du lägger ner så mycket tid på fotosidan ändå. Har fått för mig att fotografer som du ligger och kryper med kameran bland buskar och blommor hela dagarna.

Håller med! Tack till Terje och till alla andra som lägger ner massor av tid och energi på fotosidan, i konkurrens med allt annat som är viktigt här i livet.:)

Alla riktigt bra fotografer som är här är en viktig inspiration för alla oss andra. Antagligen får "vi" ut mer än "dom" av deras medverkan i form av inspiration, tips och råd.

Så snälla, skräm inte bort Terje och alla andra genom sånt här nonsens; det borde vara självklart att de i längden inte har tid och ork att kommentera alla andras bilder. Titta istället på deras album och bli inspirerad till att ta bättre bilder.

Jag hoppas verkligen att du stannar kvar här!

acke skrev:

Håller med! Tack till Terje och till alla andra som lägger ner massor av tid och energi på fotosidan, i konkurrens med allt annat som är viktigt här i livet.:)

Ja, tack Terje, håller med Ackelid, men Ackelid själv är också värd att tacka.
Tack Ulf Ackelid, tack Jim Heike... (hur hans efternamn nu stavas)
Ni två betyder ochså endel, å Linus Ström och ... och ... hjälp man kan ju för helsike inte räkna upp alla som är mer aktiva än andra...
Å David Elmfeldt och folket som snickrar på denna fantastiska sida...

Andras.

SinusLinus skrev:

:p Jo du Linus! Naturfotografens vardag ser lite annorlunda ut än många tror. Korrespondans med kunder, artiklar som ska skrivas, arkivering, skanning, sortering, planering, undervisning, kåsering mm. Och sedan emellanåt blir det någon ny bild.

Får passa på att hålla tråden från tidigare debattörer: tack alla ni (fast jag nämner inga namn...):D

Terje, jag känner igen problemet från andra aktiviteter, man räcker helt enkelt inte till. Här på fotosidan finns det förträffliga möjligheter för att ge och ta emot kommentarer och det borde räcka långt. En möjlighet för dig är att du lägger upp ett nytt e-post konto hos hotmail el liknande som du uppger här på fotosidan. På detta sätt undviker du i varje fall att få e-post härifrån till din vanliga adress som kan bli ett "störande element". Denna metod har jag tillämpat ett antal år och kan varmt rekommendera.

Hälsningar Björn

Kan bara hålla med alla andra...

Håller med Ulf, Henrik och alla andra. Kan inte förstå hur man bara kan komma på tanken att mejla och vilja ha just sina bilder kommenterade. Precis som Terje själv skriver, han vill hitta bilderna själv. Och jag är glad för han hittade ju till mina bilder :) utan att jag mejlat. Men jag är inte mindre glad åt alla andra som kommenterar. Varje kommentar och betyg gläder och sporrar en att fortsätta.

Säger bara en sak: Fotosidan rokkar bäst!

Jag tycker inte att det är nåt fel att medlemmar kommunicerar via privata e-mail. Det ingår liksom i kitet när man anmäler sig som medlem, att man är intresserad av att kommunicera.

Sen är det förstås oxå helt OK att säga ifrån när det blir för mycket, som Terje gör här.

Hotmail-knepet är oxå ett bra alternativ.

Kör hårt!

Du har så rätt...

Visst kan man kommunicera via e-mail, Ulf.. Även jag har förstått att det liksom ingår, jag har också kommunicerat med andra på fotosidan via e-mail, men då handlar det inte om att be någon yrkesfotograf att kommentera ens bilder.

/Malin - :)

Visst, Terje är ju ett specialfall. Det är säkert väldigt många som vill ha tips från just Terje. Naturfoto är ju ett dominerande inslag i galleriet.
/Acke:)

Hmmm..... Tycker det låter lite egoistiskt att maila och be dig kommentera.

Fast jag har haft funderingar på att kankse be dig skriva en artikel om naturfotografering med lite tips och tricks och berätta hur mycket arbete det egentligen ligger bakom en bra bild. Men det skulle ju i så fall komma alla tillgodo på fotosidan (som är intresserade av naturfotografi).

Hälsningar från Maggie

Maggie:
För att undvika framtida feltolkningar i andra diskussioner så skulle det vara bra om du istället för att nämna berörd person med ett pronomen skriver namnet.
Skriver detta av ren vänlighet och ej som något påhopp.

/Linus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar