Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Apple iPhone 4S

Produkter
(logga in för att koppla)

x-country

Aktiv medlem
Imorgon är det premiär för Apple iPhone 4S här i Sverige. Förhoppningsvis så lyckas jag knipa ett exemplar och jag har höga förväntningar på den nya kameran. Det har publicerats en del bilder på Nätet och det ser mycket lovande ut.

Här kan man t ex se hur den står sig mot tidigare versioner samt emot en Canon S95.

Så här mycket bättre tar den motljusbilder.

Som sagt, det ser mycket lovande ut. Jag tror att jag iom 4S inte längre kommer att ha ett behov av en traditionell kompaktkamera.

Nya Iphone använder Sony Exmor och är samma som Sony Ericsson använt det senaste året. Bra sensor men inget unikt för Apple.

Min dotters iPhone 4 har precis gått sänder. Ljudet är borta och det kommer upp en liten ruta som säger att "tillbehöret är inte kompatibelt med denna telefon". Det finns inga tillbehör anslutna.
Gör rent nere vid dock-kontakten, det där har hänt mig med 2 iPhones, det beror på smuts som får kontakten att tro att något är anslutet. Använd en tändsticka och blås mycket.

Jag har haft min 3GS sen dagen den släpptes i Sverige, och inte haft några som helst problem. Jailbreakad sen dess också kan jag tillägga. Väntar på att en 4S ska ramla ner här också, och det var just kameran som fick mig att slå till. Hyfsat ljusstark optik (f/2.4), mycket trevlig backlit-sensor från Sony. Ska bli väldigt kul att se vilka bilder jag kan prestera med detta lilla verktyg :) Tycker jag tagit en del schysta bilder med min lilla 3.2 megapixel 3GS så.

Så har jag äntligen 4S på mitt skrivbord och just nu kör jag en återställning av senaste säkerhetskopian.

Kan vi inte försöka undvika att prata om sådant som inte berör själva produkten Apple iPhone 4S? Vänligt men bestämt så ber jag er att starta egan trådar.

Det ser ut som ett solklart fall, för att uttrycka sig lite humoristiskt :).

Jag väntar också på en iPhone 4s som skall dyka upp hos mitt paketutlämningsställe idag... Precis som tidigare nämnts imponerar den nya kameran, som verkar leverera bilder i klass med S95an.

Nja. Iphone 4S är nog inte i paritet med Canon S95 vad gäller bildkvalitet, men den är iaf bättre än föregångaren. Iaf så långt som jag hunnit testa. Bör nog snarare jämföras med någon enklare kompaktkamera av P/S-typ.

iPhone 4S

It is interesting to see how the Apple haters spring out from behind their (illegally) copied products as soon Apple brings out another product that's changing the game once again.

Few products bring out as many haters as Apple products - and almost always they are those who have never used anything made by Apple.

Silly but that's the way it is...

Going back to the iPhone 4S. My wife and I got ours on day one in the UK. We love them - they are amazing..=*^)

Mine replaces a THREE year old 3G that still works perfectly despite being dropped 8 months from 6' (180 cm) onto concrete sidewalk. Sure, the glass cracked and I never bothered to fix it (about 500 SEK or 250 if you do it yourself). It is now relegated to store music only..=*^)

I've owned Apple products since 1982, Macs since 1984. The only times I've had a problem Apple has *always* fixed it (in the US), several times *after* the warranty had expired. Once they picked up one of my 17" MacBook Pros at my house to replace one of the fans (after the warranty had run out) - I thought it was running hot - delivered it back to my door 36 hours later. When I opened the box I found they had not only replaced the fan - they replaced *both* fans, the keyboard *and* the whole top cover! No charge!

Apple's service (in the US anyway) is amazing. I've walked into a store with a power plug that frayed a year and half after I bought it, they looked at it, said, "just a minute" and came back with a brand new one ($90), gave it to me with a smile and said :enjoy"...

Going back to the old 3G iPhone, the battery still holds the charge, never had a problem with it as a phone - quite the contrary and so far the new ones work - and sound - *great*.

After my mother in law saw ours she went and bought one herself the very next day - she is blown away by it.

By the way, my wife dropped hers on the floor from 4' - no problem..=*^)

But I strongly advocate a case for it - lots of cheap good ones on Amazon..=*^)

As for the camera - works great (not a Canon 5D mkII) but amazingly good.

Add a couple of apps like Camera+, Photosynth, Big Lens and iMovie (I put together a movie in less than an hour and put it up on the web for our friends in the US) and have FUN..=*^)

Nu har jag också köpt en 4S

/K

Congratulations..=*^)

You'll love it... and look at this - this technology is coming to the iPhone:

http://www.cultofmac.com/126882/apple-purchases-3d-mapping-company-c3-technologies-report/

a SWEDISH 3D mapping company..=*^)

It's going to be amazing.... Jess (my wife) just said, "remember when we were on the train last weekend to London and we used the maps app on the iPhone and we could see exactly where we were on the map - at 80 miles an hour - with this technology it'll be like you're really traveling - you'll see everything like it really looks like - not just a map - you'll see everything like it is real"...

Look at the video and you'll see...=*^)

Än så länge är jag ypperligt nöjd med såväl lur som kamera :) Givetvis är det i slutändan andra mobiler man ska jämföra iPhone 4S med, men det är likväl kul att se hur väl de faktiskt presterar trots sin ringa storlek (gällande såväl sensor som optik). Sen är det alltid humor i att hatet i 9 fall av 10 kommer från folk som inte ens ägt nån produkt från Apple. Men men, haters gonna hate, som man säger ^^

Än så länge är jag ypperligt nöjd med såväl lur som kamera :) Givetvis är det i slutändan andra mobiler man ska jämföra iPhone 4S med, men det är likväl kul att se hur väl de faktiskt presterar trots sin ringa storlek (gällande såväl sensor som optik). Sen är det alltid humor i att hatet i 9 fall av 10 kommer från folk som inte ens ägt nån produkt från Apple. Men men, haters gonna hate, som man säger ^^

Right on all counts..=*^)

And the "funny* thing with the haters is that they are defending products that have all been copied (and the technology stolen) from Apple.

I always wonder why that is.

Jodå, jag läser också bloggar och har sett Ewan MacLeods gnällande. Men hans synpunkter är ungefär lika intressanta som när Kissie dissar iPhone för att man inte kan hålla den innan nagellacket torkat. Substansen i hans blogg minns jag som typ "Det dröjer 0,2 sekunder innan man ser uppdateringar på Facebook och "jag gillar inte den blå bakgrundsfärgen i Notifications".
Viktigt för vissa... Andra tycker att iPhone är värdelös för att den inte finns i nån kulör som matchar den senaste Louis Vuittonväskan... Tillhör du dem? ;-)

Jag tycker mest illa om inlåsningen som iOS innebär, som medför att man inte kan få telefonen att göra det man vill som mer avancerad användare än användarna av Fisher-Price's produkter.
Så tekniskt sett är det bara operativsystemet jag gnäller på.

Jag tycker mest illa om inlåsningen som iOS innebär, som medför att man inte kan få telefonen att göra det man vill som mer avancerad användare än användarna av Fisher-Price's produkter.
Så tekniskt sett är det bara operativsystemet jag gnäller på.

Okej. Googla på "unlock iphone"... :)
Själv tycker jag att inlåsningen är en av de stora fördelarna. Jag bryr inte så mycket om bakgrundsfärger och andra smådetaljer.Är mest intresserad av stabilitet, enkelhet och funktionalitet.

Till exempel en så simpel sak som att toggla wifi baserat på var man befinner sig.

Eller att automatiskt byta ringsignal när man kommer till jobbet och dockar sin telefon, men inte byta signal när man stoppar telefonen i dockan där hemma.

Ok, men anledningen till att jag skippade min Android-lur var att den inte kunde driva min latte-visp eller ens fungera som kom-radio på 27 MHz-bandet. Och inte kunde den spela mina gamla kassettband heller.

Inlåst och värdelöst! :)

Eftersom att vi fortfarande är på Fotosidan, tror jag, skulle det vara intressant att höra lite mer om hur kameran presterar istället för att fortsätta debatten om vilken telefon som är absolut sämst på att byta ringsignal snabbast eller på att mixa en schyst morotssoppa.

Ni som skaffat telefonen, hur är den i sämre ljus? Hur snabb är autofokusen?
Är det någon som har några andra telefoner att jämföra med? Nokia N9 eller SE Arc som fått bra kritik för sina kameror?

Den har en förbättrad laddtid på webbsidor, speciellt "prisjakt" är nu mer möjlig att besöka med en iphonelur, vilket var en mycket tråkig upplevelse tidigare. Hanteringen i telefonen är rappare överlag. Den synkar även snabbare med itunes.

Helt klart ett lyft, som sig bör vid en uppgradering naturligtvis.

/K

ANNONS