** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Aperture - Sortera bilder på hårddisken

Produkter
(logga in för att koppla)

iSnobben

Avslutat medlemskap
Tänkte höra om det är någon här som vet om man kan baka in alla sina bilder i biblioteksfilen? Som jag har det just nu så har jag det mesta i biblioteksfilen men en hel del av bilderna ligger i mappar. Hur gör jag för att få in bilderna från mapparna i Apertures biblioteksfil?

Jag förstår nog inte frågan riktigt. Om du är i Aperture och har mappar så lagras dessa automatiskt i lib filen se t.ex. Library/All Photos. Om du istället har filer i extrena mappar på hårddisken använder du bara import-funtionen (funkar lika bra på mappar som minneskort)

Med önskan om en trevlig helg!
/Martin

Det var inte så jag menade men jag har löst problemet. Aperture kan ju lagra bilder antingen i biblioteksfilen eller i lösa mappar och sedan referera till dom mapparna. Grejen var att jag hade hälften i mappar och hälften i biblioteksfilen. Jag ville alltså ha alla i biblioteksfilen och löste detta genom File-Consolidate masters for project

Här står det mera ingående hur det funkar: http://www.bagelturf.com/aparticles/ref/refrecon/index.php

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar