Annons

Använda mina gamla objektiv forts.

Produkter
(logga in för att koppla)

Chrille K

Medlem
Hej!

En följdfråga från ett tidigare innlägg. Jag har ett antal Tokina och ett Tamron objektiv till en Minolta 700si hur funkar dessa till Sony A100,funderar om bildkvaliten blir påverkad då dessa inte är "digital objektiv"

Exakt vad för objektiv är det?

Troligen går de att använda, men är det budgetgrejer som ger halvtaskigt resultat på film så lär det inte vara något att ha på en digital, då en digital sensor är mer "krävande" än film.

Att de inte är "digitalobjektiv" gör ingenting, jag själv har bara ett objektiv som är digitalanpassat, resten är gamla objektiv från 80-talet som funkar utmärkt.

Alla dina objektiv fungerar på en digital om du har kört dom på en 700si, men är såklart mer eller mindre bra.

Minolta 28-80, en gammal kitglugg, är inte värd plasten den är byggd av. Skräp egentligen.

Tokina 70-210 4-5.6, finns 2 versioner av denna, varav en funkar med alla kameror, och en bara funkar med 5000, 7000 och 9000, har du kört den på en 700si så är det nog versionen som funkar på alla.
Den duger kanske, men lär inte ge några "wow!"-bilder när det gäller teknisk kvalité.

Tokina ATX 400 5.6 är skit och du ska sälja den till mig på direkten!
Nej men seriöst, det är en bra glugg, ska du köpa en digitalkamera med Minoltabajonett så ska du helt klart spara den. (Väljer du annat märke köper jag den gärna av dig).

Tamron 90 2.8 är en erkänt bra glugg, även om det inte är nya Di-versionen så duger den helt klart.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar