Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Använda iPad som kameradisplay (Utan dator)

Produkter
(logga in för att koppla)

gost

Aktiv medlem
Finns det något sätt använda iPad som en större skärm för att se bilder och gärna se live view från en kamera (Nikon)? Programmet DSLR Camera Remote kräver att man har en dator med sig vilket känns meningslöst eftersom jag då lika gärna kan använda datorn direkt. Jag vill helt enkelt kunna utnyttja paddan som en stor skärm och gärna kontrollera kameran för att ta bilder.

Någon som vet en lösning på detta? Med eller utan kabel spelar ingen roll.
 
Samma funderingar

Sitter och funderar på samma lika, helt klart tekniskt möjligt i alla fall men har hört att apple inte vill släppa sina "funktioner" och göra det möjligt. Att ha en dator mellan gör bara saken bökigt och sen wifi till ipad.
 
Inte direkt svaret på din fråga, men för Canon och Android (mobiltelefoner och paddar) håller det på att utvecklas en applikation som gör det du efterfrågar. En fungerande beta är tillgänglig för nedladdning idag: http://dslrcontroller.com/

Jag gissar att det är en tidsfråga innan liknande lösningar dyker upp också för Nikon och iOS (iPhone och iPad).
 
Hej,

Jag hoppas att det kommer någon app så man kan använda iPad som en live view skärm för att lättare se vart man ställer skärpan när man fotar macro.

Är det någon som testat att fota RAW/NEF och föra över med Eye-Fi, är det segt eller fungerar det skapligt?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.