Annons

Antivirusprogram som inte sänker datorkapaciteten för mycket

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag rekommenderar eset nod32 jag med. Har haft en del olika genom åren men nod32 är nog det säkraste och resurssnålaste jag har provat.
Förutsatt att du nu inte läste NSS-rapporten vi länkade till tidigare, som kommer till en helt annan slutsats; där är ESET näst sämst före AVG som är sämst!

Ett bra exempel på att individuella anekdoter är helt irrelevanta i sammanhanget.

Har kört AVG de senaste åren men fått för mig att de senare versionerna segat ner datorn. Så efter att jag läst den här tråden lade jag in Microsofts Security Essentials. Men då slutade Defender att fungera, skall det vara så?

Micke.

Ja, det ska visst vara så.

Q: Is Microsoft Security Essentials designed to replace Windows Defender?
A: No but if you are running Microsoft Security Essentials, you do not need to run Windows Defender. Microsoft Security Essentials is designed to disable Windows Defender in order to manage the PC’s real-time protection, including anti-virus, rootkits, Trojans and spyware.

(Från http://social.answers.microsoft.com...t/thread/5309cb8d-02e1-40e8-974f-0dcedb9ab9fd)

Förutsatt att du nu inte läste NSS-rapporten vi länkade till tidigare, som kommer till en helt annan slutsats; där är ESET näst sämst före AVG som är sämst!

Ett bra exempel på att individuella anekdoter är helt irrelevanta i sammanhanget.

Ååh fan! Har använt en hel del olika både privat och i arbetet men har aldrig upplevt nod32 som osäkert tvärtom. Men ska ta och kolla igenom testet du nämner ovan.

Ja, det ska visst vara så.

Q: Is Microsoft Security Essentials designed to replace Windows Defender?
A: No but if you are running Microsoft Security Essentials, you do not need to run Windows Defender. Microsoft Security Essentials is designed to disable Windows Defender in order to manage the PC’s real-time protection, including anti-virus, rootkits, Trojans and spyware.

(Från http://social.answers.microsoft.com...t/thread/5309cb8d-02e1-40e8-974f-0dcedb9ab9fd)

Ok! Tack för klargörandet. Då fortsätter jag med nästa dator.

Gott Nytt År Micke.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto