Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Antal exponeringar = 5D

Produkter
(logga in för att koppla)

Chill_92

Aktiv medlem
Gokväll!

Köpte mig en 5D idag av en kille här på forumet, väldigt snabb och trevlig affär!

Men han visste inte hur många exponeringar den gjort. Och kunde inte se det i mitt program (eosinfo)

Så finns det något annat program som funkar?

Ja, jag har sökt men hittade inget program som funkade i dom gamla trådarna.

Gokväll!

Köpte mig en 5D idag av en kille här på forumet, väldigt snabb och trevlig affär!

Men han visste inte hur många exponeringar den gjort. Och kunde inte se det i mitt program (eosinfo)

Så finns det något annat program som funkar?

Ja, jag har sökt men hittade inget program som funkade i dom gamla trådarna.

Finns inget, mer än det som används av canons verkstäder.

Till 400D och 40D finns det.

Ok, men ja kunde kolla det i min 450D...

Konstigt

Från ditt programs hemsida:

"EOSInfo will display the shutter counter for the 40D, the 50D, the 450D, 500D, and the 1000D. It will also show the shutter counter for the 5DMkII,"

"The shutter counter will not be displayed (or will be displayed as "0") on the 1D*, 5D, 10D, 20D, 30D, 300D, 350D, and 400D"

400D:s exponeringar får man ut när man hackar den, och 350D ska gå att hacka med. Vet dock inte om man får ut exponeringarna då från 350D.

Från ditt programs hemsida:

"EOSInfo will display the shutter counter for the 40D, the 50D, the 450D, 500D, and the 1000D. It will also show the shutter counter for the 5DMkII,"

"The shutter counter will not be displayed (or will be displayed as "0") on the 1D*, 5D, 10D, 20D, 30D, 300D, 350D, and 400D"

400D:s exponeringar får man ut när man hackar den, och 350D ska gå att hacka med. Vet dock inte om man får ut exponeringarna då från 350D.

Tack för info!
Blir att kolla med människorna hos Canon RCC :)

Tack för info!
Blir att kolla med människorna hos Canon RCC :)

Bumpar denna tråd med en fråga. Någon som vet om det finns något alternativ till Intervision för att koll antal exponeringar på en 5D (gärna i Sthlm)? De vill ha minst 400 kr för att ta fram siffran och det kändes ju onekligen lite saftigt.

ANNONS