ANNONS
Annons

Antal bildkommentarer

Produkter
(logga in för att koppla)
Vill bara ge mitt stöd till någon form av premieringsystem för bra kommentarer. Det ska löna sig att ge bra kommentarer.

Mvh
Maverick

För mig skulle det räcka med en liten knapp eller nått där bildens ägare kunde klicka i om dom tyckte att kommentaren var användbar eller inte. Så kunde man få en personlig sida där det visades vilka kommentarer som man uppskattat. På så sätt skulle man med tiden lära sig kommentera på ett mer konstruktivt sätt tror jag, och det skulle kanske bli mindre diskussion eftersom att bildägaren då får en chans att indikera om han/hon blivit stött/ledsen utan att behöva säga det med ord.

Hej

En grej slog mig härmomdagen, skriver jag ett svar på ett inlägg får jag ju atomatiskt mail om det sker nya inlägg.

På bildkommentarerna måste man själv komma ihåg att bevaka.

Borde det inte skapa mer dialog om även denna del blev automatisk så man får en dialog med fotografen?

Roine

Roine, det finns ju bevakning av bildkommentarer redan. Eller hur tänkte du?

ace skrev:
För mig skulle det räcka med en liten knapp eller nått där bildens ägare kunde klicka i om dom tyckte att kommentaren var användbar eller inte. Så kunde man få en personlig sida där det visades vilka kommentarer som man uppskattat. På så sätt skulle man med tiden lära sig kommentera på ett mer konstruktivt sätt tror jag, och det skulle kanske bli mindre diskussion eftersom att bildägaren då får en chans att indikera om han/hon blivit stött/ledsen utan att behöva säga det med ord.

Tanken är god men som den cyniska människan jag är misstänker jag att detta utmynnar i att "Fiiiiin bild, myser" följt av en femma är den typen av kommentar som premieras mest.

Jag tror mer på ett system som 'tvingar' medlemmarna till ett utbyte av kommentarer. Ett sådant system skulle även vara självreglerande då man hoppar över bilder från individer som ger kassa kommentarer.

Jag tycker mej se att sedan funktionen där man ser antalet kommentarer bilden har dök upp så har kommenterandet minskat.Verkar som om man skippar dom bilder som stått inne ett tag och fortfarande har en nolla.Jag kan ha fel men...??

Hej Jim

Att den slås på iochmed att man ger en kommentar oavsett man vill eller ej. Så är det ju i forumen.

Idag måste jag komma ihåg att trycka på bevaningen där uppe i listen ovanför bilden, och kommenterar jag en bild i översiktsläge skuttar den ju till nästa blid då jag sparar, så man bör göra det i rätt ordning också.

Roine

jimh skrev:
Roine, det finns ju bevakning av bildkommentarer redan. Eller hur tänkte du?

redrosie skrev:
Jag tycker mej se att sedan funktionen där man ser antalet kommentarer bilden har dök upp så har kommenterandet minskat.Verkar som om man skippar dom bilder som stått inne ett tag och fortfarande har en nolla.Jag kan ha fel men...??

Personligen så gör jag nog precis tvärtom - kommenterar bara bilder med få eller inga kommentarer.

Jag tycker att det är trist att lägga upp en massa bilder och inte få någon feedback. Man börjar så smått tvivla på förmågan att ta bra (eller ens acceptabla) bilder när ingen reagerar på det man gjort.

Till viss del så tror jag att inflödet av bilder är för stort, trots alla åtgärder som gjorts för att begränsa det. Jag tror dock inte att det behöver begränsas mer, utan det är kommenterandet som behöver öka - har för tillfället tyvärr ingen bra idé om hur det ska gå till.

roinek skrev:
Att den slås på iochmed att man ger en kommentar oavsett man vill eller ej. Så är det ju i forumen.
Idag måste jag komma ihåg att trycka på bevaningen där uppe i listen ovanför bilden, och kommenterar jag en bild i översiktsläge skuttar den ju till nästa blid då jag sparar, så man bör göra det i rätt ordning också.
Det finns ju bevakningar av alla album och alla bilder också. Då behöver man inte bevaka bilderna separat.

Däremot har jag slagit av alla bevakningar i forumet. Det blev på tok för mycket e-post :)

HEj Jim

Vi pratar nog förbi varandra. Det jag är ute efter att ger jag en kommentar, så blir jag automatiskt påmind då anda lägger sina kommentarer eller blidskaparen ger ett svar på just den bilden, på så sätt, tro i vart fall jag, så skapar man kanske en kreativ dialog kring just den bilden.

De funktioner du beskriver använder jag på några här på FS för att se när denne lägger in nya bilder, men det är inte riktigt samma sak.

Roine

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar